fredag 9 februari 2024

Mikrosemlor och från vår till vinter


Nya fräscha tulpaner står på bordet igen! Alltid lika härligt med tulpantiderna just nu.


Jag fick dem av väninnan E som var här igår på en eftermiddagsfika...


Jag bjöd på mikrosemlor och kolasnittar. Semelbullarna är färdigköpta men resten är eget verk.


Oj, så snabbt veckan gick och även väderväxlingen. I måndags och tisdags var det nästan vår här med barmark och fågelkvitter. Jag var på torpet och klippte lite buskar. Så härligt!


 På onsdagen drog snöovädret in (igen) och snabbt gick det. Det kom mängder på kort tid och snöröjarna fick jobba igen. Det yrde och blåste samtidigt. Samma mönster varje gång tydligen. 

Så nu är det vinter igen med -10. Det blir lite innepyssel idag och kanske en promenad! 

Ha en fin helg!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Minisemlor bjöd dotter Anna på i tisdags. Hon hade också köpt färdiga minisemmelbullar och fyllt. Lagom storlek tycker jag.
Strålande sol här idag men -18 i morse. Än är det vinter kvar!

En härlig helg önskar jag dig.
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Lisa,
Les tulipes donnent vraiment un air de printemps à l'intérieur des maisons. Ici, il ne fait que pleuvoir et tout le monde en a assez du ciel gris. Les températures sont aussi trop chaudes pour la saison.

Les petits choux à la crème semblent très appétissants et idéals pour le café par temps très froid.

Je n'ai pas été très présente sur internet ces temps-ci, je préfère consacrer mon temps à autre chose.
Passez un bon weekend et surtout restez bien au chaud.

Kram
Hélène

Monica sa...

Vilka vackra tulpaner du fick av din väninna! Den färgen älskar jag men jag hittar den nästan aldrig.
Ser att ni också har fått vintern tillbaka, det är samma här! Hoppas att det var sista snön för i år...
Dina mikrosemlor ser så goda ut! Vi köpte semlor (eller fastlagsbuller som det heter här) och smaskade på idag, man får unna sig lite gott då och då!
Önskar dig en trevlig söndag och en fin ny vecka, kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Tulpaner, vinterväder och goa semlor! Ja februari levererar...
Kram från Titti