onsdag 16 november 2011

Ytor


Nu börjar man  kunna glädjas åt lite tomma ytor i huset...

 Ovan - en bild från köket och köksfönstret. Tallrikshyllan har ni ju sett tidigare. Nu har den fått några underlägg som lite kontrast till allt det vita...


Igår blev äntligen ytan framför spegelskänken tom! Jag kunde sätta upp min stora spegel som reflekterar ljuset så fint...
Åh, så skönt att bli av med alla kartongerna här!

Jag fortsätter att leka Timell/Ernst och idag blir det en hylla som ska upp! Jag fick äntligen dit konsollerna - idag ska den målas, många svordomar senare!!!!

Här är tät dimma idag, som mjölk utanför och allt fortskrider långsamt framåt och mitt hem börjar ta form. Ännu är förstås mycket kvar, speciellt på övervåningen, där jag håller på och fyller hurtsar och skrivbord.
Finsorterandet får komma senare bara jag får undan alla kartonger, men många soppåsar är redan fyllda och ska till returpunkten!

Ha en härlig onsdag!

(Min läslista krånglar fortfarande *suck* Nu har jag suttit och petat in favoritbloggarna här i högerkanten, säkert har jag glömt några, men uppdaterar efter hand...)

15 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Lisa!
Här i Stockholm är det ljuvligt väder idag.. en riktigt härlig om än blek novembersol!

Stort stort grattis till att det gick så bra på spelningarna..
oj så stolt du ska vara.
Kan förstå att du är trött.. men en skön trötthet ändå va!

Så roligt och vackert du har det i nya huset... i ljuv harmoni.

Och njut nu av alla buketter och tomma kartonger!

Kram på dig
A-C

Eleonora sa...

O Lisa så fint allt börjar bli hos dig i nya hemmet! Spegeln gillar jag speciellt mycket. Klart du längtar tills alla kartonger är uppackade, och det där "finliret" kan ju komma någon kall vinterdag då du absolut inte vill gå ut. Det verkar ha varit en riktigt ordentlig utsortering för dig vid denna flytten. Då går nästa lättare (haha)

Ha det gott min sköna och varm kram

Solstrimmor sa...

Mycket vackert att njuta av har du... spegeln är en riktig skönhet! Skönt att det tunnar ur på kartongfronten!
Här är sol just nu och jag ska ta hundrundan genom skogen och norpa en liiiten gran... tänkte tjyvstarta liiite...

Ha det bra!
Kram Eva-Mari

Vintage House sa...

Hej
Men vad hopplöst att den krånglar...
så härligt att få lite öppna ytor och få bort kartonger...
ha en fantastisk dag
kram
sandra

Monica sa...

Det ser så hemtrevligt ut i ditt nya hem! Tänk vilken tur att du hittade det här huset! Det passar ju dig precis!
Kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Du har sån energi och det ser ut att bli så fint!
Vi har också dimma, men solen verkar orka nästan igenom så nu ska jag ut och plocka grenar!!
Agneta kram

Eva sa...

Avundas Dig lite som har lite fix med vackra saker. Ta det lugnt med finsorterandet. Njut av det Du redan nu åstadkommmit. Vilken vacker spegel som speglar ett vackert hem!

Tack för att jag får titta in hos Dig och bli inspirerad.

STENLYCKA sa...

Så mysigt och fint du får det. Måste kännas skönt för varje kartong som blir tom.
Ha en go kväll!
Kram Raina

Fröken Grön sa...

Oj, så mysigt det blir i ditt lilla hus!
Du är verkligen expert på att skapa hemtrevnad.
Må så gott!
/Anna-Karin

Viola sa...

Ser att det hänt en hel del sedan jag hälsade på....så skönt att se slutet på flyttkarusellen, ha det gott, kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin spegel, det är lite magiskt med stora speglar. Och så vackert när du julpyntat huset, med spegeln som glittrar. Hade den dimman här igår också, blev jättehalkigt på em.
Kramar
AnnaMaria

john sa...

Hello, everything looks so nice and the mirror looks just beautiful....I love the way they add light and depth to a room. It's sunny here in North England but it feels oh so cold!
Gail x

n o r d i n g å r d e n sa...

Men tänk vilket vackert hus du fått tag i Lisa!!! Inomhus så himla fint och bilderna nedan från gården, med vattenpumpen, bygatan och husets framsida, så himla vackert!!! Hur kan man ha sån tur!!! Gud va roligt att få juldona där nu framöver!!!

Jag håller med dig ang julmusik, om vi talar om samma sorts julmusik, men de jag menar är långt ifrån, Jul, jul strålande jul, räven raskar el Nu är det jul igen=) BLÄÄÄ....

Men, dessa artister kan jag verkligen rekommendera till advenstmyset: Doris Day, Bing Crosby, Sanna, Shirley & Sonja, Jazz Christmas, Jill Johnson, Sissel Kyrkjebo, Beegie Adir, Frank Sinatra, Ella Fitzgerald mfl.

Du ser jag håller på att omvända dig=) Mari.

OlgaA sa...

Hej Lisa!

Så mycket har du att pyssla med! Men sååå roligt eller hur?

Jag upplever att även bloggen blivit ljusare.. eller inbillar jag mig? ;)

kramar/Olg@

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter underbart att få skynda långsamt med att få ordning och fundera lite på hur man vill ha det...och när antalet kartonger minskar...

Jag har jobbat så intensivt idag så jag vet faktiskt inte vad det varit för väder...hhmm...men kyligt var det när jag var ute efter posten och fyllde på mat till fåglarna...

Vad fint det var med underläggen i tallrikshyllan...de ser så skira ut...

Önskar dig en fin fredag!
Kram,
Regina