fredag 16 februari 2024

En gäckande vinter


Nu blommar båda kaktusarna och lyser upp i allt det övriga gråa.


En väldigt gäckande vinter har vi i år! I Måndags vaknade jag upp till en vitsprayad värld. Oj, så mycket snö det hade kommit.....IGEN! 


Borta på torpet kom jag knappt in med bilen, men klippte i alla fall ner pelargonerna.


 Sen blev det plusgrader igen och slask och blask och en tjock dimma. Tredje dagen med dimma idag. Nu regnar det visst - svårt att se i tjockan och ut vill man inte gå.

Hoppas på sol imorgon!

Ha en fin helg!

3 kommentarer:

Hélène sa...

Bonjour Lisa,

Ici, c'est presque le printemps. Hier 16 - 17°C avec du soleil, aujourd'hui 12-13°C avec un rayon de soleil cet après-midi mais il a plu ce matin.
La nature s'affole, les bourgeons des arbres, les pousses de vivaces sortent de terre, quelques violettes sont en fleurs et les oiseaux sont désorientés par cette douceur anormale pour un mois de février.

Nous n'avons plus d'hiver à proprement parlé depuis plusieurs années, ici en région parisienne. Beaucoup de pluie ces dernières semaines alors que l'été dernier pas une goutte en deux mois.
Il faut s'adapter.
Vos cactus sont superbes alors profitez-en bien !
Je vous souhaite un bon weekend en espérant que vous n'aurez pas de neige.

Kram
Hélène

Monica sa...

Så otroligt vackert det är på dina första bilder! Och så gråvädret på de sista... Det skiftar verkligen! Så du har klippt ner pelargonerna? Ja, det börjar väl bli dags med vår-sysslorna. Men jag väntar nog till början på mars innan jag sår tomaterna. Men plantera om pauliorna ska jag nog ta och göra!
Här har det varit soldis och 8 plusgrader idag och jag har gått en promenad längs havet.
Nu får vi hoppas att vintern snart är slut!
Önskar dig en trevlig helg, kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Men så vackert med all vit snö! Här råder dimma och grådask mestadels av tiden...man börjar bli trött på detta nu. Lite vårvibbar skulle sitta fint :)
Kram från Titti