fredag 20 september 2024

Som en sensommarpresent!


Det känns verkligen som en sensommarpresent de här dagarna som är helt ljuvliga. Mildheten i både ljus och temperatur. Allt är så vackert och känns så vänligt, som det inte gjort på hela sommaren.

 Blommorna tycker likadant verkar det som. Nemesian....eller är det Tvillingsporre. De är ju så lika, och nu blommar de och verkar njuta precis som jag.


Förutom alla äpplen som jag pysslar med varje dag, har jag även hittat Trattkantareller - de första i år! Lycka!


Grannens Viktoriaplommon har mognat och jag fick smaka. Sååå goda!


Rara väninnan var på fikabesök i veckan och vi avhandlade ett och annat till hembakad äppelkaka och muffins. 


Dessutom fick jag världens vackraste minirosbukett! Man tror nästan inte det är sant, att det finns så små rosor. Så otroligt söta de är.
Ja, denna tiden är verkligen helt underbar när det gäller vädret. Jag njuter verkligen varje sekund av detta och hoppas på några dagar till.

Önskar er en fin och skön helg och höstdagjämning!

Inga kommentarer: