torsdag 21 augusti 2014

Torsdagstema: vardagsrum


En vy från fönstret mellan kök och vardagsrum. Här syns en del av vardagsrummet, och man ser att mina tavlor fortfarande inte kommit upp på väggarna...
 Ljuset från det stora fönstret kan strömma in ända in i köket...
Mitt gamla bord,  som har en helt egen historia som kan läsas HÄR.

Sommaren har nästan övergått i höst och vi har flyttat in igen, från balkonger och uteplatser, nu är det vardagsrummet som gäller.

FABRIKEN, som också har satt igång efter sommaruppehållet, finns flera inlägg i temat, titta in där!

Vädret växlar fortfarande och det är lite ruggiga kvällar och nätter.
Jag njuter av solglimtarna!

Ha en fin torsdag!

13 kommentarer:

Hajan sa...

Jag älskar den här tiden emellan
sommaren och hösten. När allt börjar att mörkna lite , men fortfarande dessa underbara
solstrimmor. Hoppas det fortsätter så här, det har gått så bra med min ben. Jag tycker det är så roligt igen. I dag skall jag ha Isterband och dillstuvad potatis. Sen har jag lagt strömming till upptining, det
skall bli strömmingsflundror och potatismos. Det är bäst att passa på när arbetslusten finns.
Var inte oroligt, när dina tavlor skall upp bestämmer Du ju själv.
kram från Hajan

Unknown sa...

Det är så fint med ett fönsterparti mellan rummen ! I vår förra lägenhet hade vi ett gammalt fönster mellan kök o matsal :-)) Läckert!!
Ha det fint!
Ann

Solstrimmor sa...

Gillar ditt mellanfönster jättemycket, tänk vilket ljus och rymd det ger! Du har det så fint runt dig, du ser och använder dig av det lilla:) Och tavlorna... de utgör en installation i sig!

Ha en fin torsdag du också!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Än en gång: Vilken underbar lägenhet du hittat! Det är så ovanligt med lägenheter med en sådan utsikt, så lantligt! Och så torpet så nära! Bättre kan det knappast bli!
Kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sitter mest inne och kurar här också, fast det är ganska mysigt. Har vi tur kommer det en släng sommar till. Så fint det blev med fönstret så du kan se från köket till vardagsrummet.
Kramar/AM

M/S Design sa...

Det tog tid för oss med att få upp dom första tavlorna på väggen.
Sensommar vill jag kalla det,hösten får dröja.
Kram
Mariana

Meta sa...

Det är skönt att krypa in i värmen efter allt regnandet massor har vi fått och nu kommer det mer. Det ser så trevligt och just ut i din lägenhet inte är det någon brådis med tavlorna, du skall väl ha nåt att göra i vinter med hihi.
Ha nu en skön torsdag
kram Meta

Mejrams! sa...

Ja, nu börjar suget efter inomhusfix. Du har ett fantastiskt ljus i din lgh och det ser så mysigt ut. Här gräver jag rabatter och varvar med att måla sovrumsväggarna. Kram

I min smak sa...

Så snyggt med svartmålat fönster!
Susanne

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt i ditt vardagsrum! Jag skulle ta en kvällspromenad i solen och kom hem dyngsur ;) kram Suss

john sa...

looks beautiful Lisa and yes over here the season is changing ...enjoy your weekend ...Gail x

Fröken Grön sa...

Åh, vad jag älskar det där fönstret mellan kök och vardagsrum! Så genialt, så vackert!
Som vanligt underbart ljus i dina bilder, Lisa.
Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

G:a Affären sa...

Kommer så väl ihåg när du satte in fönstret, och så mycket det gjorde!
Tycker så mycket om den sista bilden, och bordet med sin historia.

Allt gott till dig Lisa
Kramar
Cia