onsdag 13 juni 2012

En studie i rosa


Junidagarna rinner på och vi har redan nått mitten av månaden.

 Att blanda rabarbersaften med mineralvatten med citronsmak blev en favorit här i huset. 
Några droppar limoncello till borde bli en läskande sommardrink, annars duger den gott som den är.



Inte minst vad gäller färgen! 
Vilken ljuvlig ljusrosa färg den har och jag har redan druckit ur halva saftflaskan bara för färgens skull...
Den matchar dessutom de nyss utslagna aklejorna, som tagit lång tid på sej i rabatten.


Egentligen har jag inte mycket att skriva om idag. 
Jag kan ändå berätta att det är en strålande morgon, och att kroppen värker lite efter gräsklippningen på torpet igårkväll.


Ett sista arbetspass ikväll innan sommaren, sedan blir det trädgårdspyssel, umgänge med vänner m.m.


Sommarlovet börjar på riktigt i morgon med ett besök av mina f.d. kollegor från Stockholm!


Ha en härlig junidag!

17 kommentarer:

M/S Design sa...

Vilken ljuvlig rosa färg det blev!!! och så låter det gott med den blandningen, en riktig sommardrink!
Ha en bra dag
Mariana

Eleonora sa...

Va mysigt Lisa att du nu kan ta dig sommarlov! Och bra början hör jag att det blir också. Ha det alldeles underbart! Kram

Lenas trädgård sa...

Ja, visst kan man matcha dryck o blomma! Ser både gott o vackert ut.
Ha det fint!
kram Lena

Unknown sa...

Vilken underbar bild du fått till med den fina saften som säkerligen är lika god. Ska testa att blanda rabarbersaften med loka citron.
Ha nu en bra dag och så skönt med semester.
Kram Ing-Britt

Rosa i huset i vitt sa...

Ser gott ut ..ha en bra dag
Kram Rosa

Spets och Silver sa...

Färgen på saften är otrolig, hade passat bra i mitt sovrum, haha.

Ha en bra dag!
Nette

Trädgården på Höjden... sa...

Det blev verkligen en härlig och somrig färg. Jag ska också prova på att göra rabarbersaft. Fånga lite försommar i en flaska.

Hälsar Åsa

Maud sa...

Så vackert ...och säker jättegott..Härliga bilder som bara andas sommarlov och semester...
Ha det gott// Maud

Solstrimmor sa...

Ser väldigt gott ut! Kanske ska jag koka lite rabarbersaft jag också... om inte så för färgens skull:)!

Sol finns här ingen men inget regn ännu så tvätten på strecket hinner nog torka.

Ha så kul tillsammans med gamla kollegorna i morgon! Och precis i skrivande stund kikar solen fram! Kanske det blir en solig kväll?

Kram till dej.
Eva-Mari

LifestyleByLena sa...

Åh vad härligt det ser ut, måste absolut testas!! Fin blogg du har -hittade precis hit.

Kram

Stina sa...

Rosa är fint.:-) Stina

Maria sa...

En söt liten rosa färg och jag blev riktigt törstig när jag tittar och läser. Så skönt med sommarlov nu för dig.
Ha de väl från Maria ♥

Monica sa...

Det låter jättegott med litet limoncello i rabarbersaften!
Och så vackert!
Fint väder här också!
Kram, Monica

Christina sa...

Vilken härlig färg! Mums!/Lika-Christina

Härliga Livet sa...

Det låter ju super gott att blanda med mineral vatten. Måste testas. Jag har nu gjort omgång nummer 3 av saften.
Ha en skön dag i våran underbara sol.
Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter jättegott och ser så somrigt fräscht ut, det var ett bra tips till midsommar. Sen har ju du egen rabarbersaft och den är allra godast. Ha så roligt med dina kollegor nu.
Kramar
AnnaMaria

Le petit jardin sa...

Ooh, vad gott det ser ut, blir riktigt sugen..kallt på en varm sommardag..mmmm..och limoncello i låter ju också riktigt gott. har inne på min sida ett bra lätt recept på riktigt god Limoncella man kan göra själv på 60 dagar. Sen har man så det räcker ett tag framöver :)

Kram
kajsa