lördag 16 juni 2012

Junilördag


Utekrukorna står på min veranda och penséerna börjar hänga och se risiga ut.... (därför visar jag inte dem..)

Tanken är att jag ska plantera om i större krukor och byta ut penséerna.... Den engelska, vita pelargonen (ovan) ska få en större kruka, tillsammans med några andra växter...

Om det inte blir regn idag kanske det äntligen kan bli av.
Just nu är det riktigt mörkt och molnigt och bådar inte gott för dagen, och jag känner lite idétorka när det gäller det mesta.


Ha en härlig lördag!

12 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Godmorgon !

Min penséer blommor som tusan och är jätte fina, så dom får hänga med ett tag till. Det va ju inte detta väder jag hade beställt. Hm...
Ha en skön lördag du med.
Kram Pernilla

G:a Affären sa...

Din pelargon ser så frodig ut men jag har fått rådet att pelargoner inte ska ha så stora krukor, vad har du för erfarenhet?
Nej, idag blir det något att göra inomhus för det regnar lite smått.
Önskar dig också en härlig lördag!
Cia

Eleonora sa...

Idétorka? Nä det kan inte vara möjligt! Du är ju alltid full av idéer och projekt, men litet stiltje kan vi väl ha litet till mans.
Idag har jag lunch för en väninna och i morgon bör det av söderut.
Tack för din hälsning och en riktigt god sommar önskar jag dig!

Kram från Eleonora

M/S Design sa...

Skulle också behöva öka en storlek på Pelargonerna...
Här regnar det!
Kram
Mariana

MårsArt sa...

Så fint du har det.
Ibland saknar jag min trädgård, men är ändå ganska nöjd med min balkong.
Här växlar vädret.
Sol, moln, regn...men det finns ju alltid något att syssla med.
Ha en fin helg.
Kram
Agneta

Donna Heber sa...

Your potted plants look fantastic! I love that old fleur box.

Monica sa...

Här skulle vi verkligen önska oss regn! Vi vattnar och vattnar, men det är inte detsamma...
Dina krukor ser jättetrevliga ut!
Och idétorka får man väl ha ibland...
Fortsatt skön helg!
Kram, Monica

Home Bohemia sa...

ja den här dagen är utomordentligt bra för fix!! Trist och regn!! Ha en fin helg Kram Maria

Eva Agnes sa...

Underbart med växter. Engelsk pelargonia gör sig hur bra som helst hos dig.
Ska nog ersätta min penseer med sådana, tror jag.
Tack för tipset.
Kramar Eva

Solstrimmor sa...

Imorgon ska jag plantera det jag handlat på Ulriksdals trädgård där jag tillbringat min dag tillsammans med trädgårdsföreningen! Vilken fantastisk handelsträdgård! Men av Bosse Rappne, idolen, syntes inte ett spår. Suck!

Ha det bra och hoppas du kan bli inspirerad att plantera om i morgon:)

Kram Eva-Mari

Snögården sa...

Bilderna är underbara ,,,,
Dagen efter hi hi , var och handlade hos Violan en underbar matta. Tänkte på dig då.
Hoppas allt är bra.
Kram Anni

STENLYCKA sa...

Hoppas solen skiner på dig i dag Lisa.
Vackra blommor du har, den engelska pelargonen var så vacker. Mina penséer börjar också se ledsna och hängiga ut. Blir till att köpa något nytt även för mig.
Ha en fin söndag och midsommar vecka!
Kram Raina