fredag 15 juni 2012

Sommarlov


Skolavslutningarna duggar tätt över landet och det är en intensiv tid med både glädjor och avsked.

Försommarblommorna ackompanjerar allt som händer. 
Jag smyckar min skänk med den första utslagna schersminen.


Gårdagen blev en dag i samvaro, med f.d. kollegorna från Stockholm. De firade första sommarlovsdagen här hos mej och dagen förflöt i långa, intressanta samtal.
 En av presenterna jag fick doftade härligt!
Ett helt halsband av nejlikor, konstfullt sammanflätat av någon i ett fjärran land där en av kollegorna vistats en längre tid under vintern och våren. Jag får en liten känsla av jul när jag känner den välbekanta doften av kryddnejlika. 


Efter en strålande morgon har nu molnen hopat sej och jag samlar mej inför dagens sysslor - bl.a. en tur till den lilla staden i närheten.


Ha en fin fredag!

7 kommentarer:

Maria sa...

Önskar dig en RIKTIGT go helg, Kram Maria

Monica sa...

Alltid kul att träffa gamla kollegor! Tyvärr tonas umgänget med dom ner med åren när man är pensionerad, har jag märkt...
Men så kommer nya vänner istället!
Ha en riktigt skön helg!
Kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med halsband av nejlikor, det var en fin present. Jag samlar mig också för resa till stan, ska besikta bilen också. Är minst sagt nervös, vet egentligen inte varför för det är en rätt ny bil.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint kryddhalsband! Det ser så avancerat ut med den fina sammanflätningen, ibland undrar jag hur man från början kommer på att göra på ett visst sätt.....
Ja, molnen har varit hopade här också, dom är hopade nu och dom kommer tydligen så förbli och temperaturen är det samma med, den verkar ha parkerat sig på 12 grader.
Nåja.
Agneta kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Schersmindoften är så härlig. Jag plockade också in några kvistar häromdagen, och det doftar sommar...
Vilken vacker krans du har fått. Men vilket pill med små kryddnejlikor :)
Kram
Marie

Solstrimmor sa...

Tänk, vi ska äta grillmiddag på altanen... SOLEN skiner och det är VARMT! Äntligen får man säga.

Hoppas du har det lika härligt på din första sommarlovsfredag!

Kram Eva-Mari

G:a Affären sa...

Träffa kollegor så här på sommarlovet är alltid roligt, det blir lite annat än bara jobbprat.
Vilket otroligt jobb det ligger bakom halsbandet och jag tycker det är så vackert. Så fint sen att dekorera med till jul också.
Önskar dig en fin helg!
Cia