fredag 1 november 2013

November

Det är tidig morgon och jag ligger kvar  i sängen. Om jag bara lyfter på huvudet lite, ser jag ut över hela samhällets toppar och dalar, men mest dominerar himlen som är nästan klar idag.

Det är första november och många kartonger återstår, ja, mycket återstår i lägenheten - diskbänk och kranar ska bytas, det ska kaklas, tvättställ och kran i badrummet m.m.

Förutom att tömma kartonger, håller jag på och monterar ihop en köksbänk/köksö, men det trilskas trots att jag följer beskrivningen till punkt och pricka! Just nu behövs inte så mycket för att man ska gå i taket.

Till flyttstädningen i huset har jag anlitat en städfirma - idag fick de åka tillbaks för att de missat flera väsentligheter - så irriterande det kan bli!!!!

Nåväl, solen skiner idag och det är en mild november och jag kommer att få så fint, det gäller bara att ha lite tålamod.

Ha en skön och stämningsfull helg!

17 kommentarer:

Christina sa...

Ingen dålig utsikt du har! Hoppas köksfönstret går lättare att skruva i hop i dag!/Lila-Christina

M/S Design sa...

Mycket att stå i men det kommer bli fint!
Skönt att slippa hugga ved och att frysa den kommande vintern!
Kram
Mariana

Villa Vinkelhaken sa...

Tänk att det redan är första november! Helt sjukt, känns som det nyss var sommar och semester! :)

Trevlig helg!
Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra med sovmorgon efter en flytt. Och skruva ihop möbler är inget kul när det krånglar, det gör det alltid när jag ska göra också. Hoppas du får ihop din köksö innan kvällen.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Solstrimmor sa...

Vilken strålande utsikt du har! Ingen insyn heller då?
Går säkert bättre med monteringen idag... ibland brukar det lösa sig om man sovit på saken.

Ha en vilsam och lugn helg, unna dig det!

Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Och sen när allt är klart och under kontroll tänker man, men vad var det som gick så trögt. Fast jag som sitter här tycker ju inte det verkar gå trögt överhuvudtaget, det verkar gå som en dans och du har redan ett sovrum som du kan sova i. Hoppas helgen blir alldeles lagom bra.

Irriterad får man bli när man gör som det står och irriterad får man bli om det inte städas ordentligt, på dom bara!!!

Kramar
Agneta

Eleonora sa...

Lugn och skön helg önskar jag dig också - det har du ju gjort dig förtjänt av. Irriterande för dig att städarna slarvat, men skönt att du nu har lämnat ifrån dig det gamla boendet, som ju varit så mysigt och fint för dig i två år.

Nu behöver du ju inte stressa utan det som återstår att fixa, får väl komma sas pö om pö

Ha det gott och stor kram

bakom berget sa...

Bra att sova på saken. Ja, på köksön menar jag. Eller....Hi hi hi..
Hoppas du fick ihop den till sist.
Trist att inte städfirman gjorde vad de skulle.
Här var det oxå sol i morse, men nu regnar det så det står som spön i backen.
Ha en jättefin allhelgonahelg nu och må så gott.

Kram till Dig.

Åsa.

Hajan sa...

Lilla gumman det där som heter
tålamod, det kan vara jättejobbigt.
I bland orkar man bara inte,
Du får väl ta städfirman lite lätt
i öronen, så bliver du nog nöjd sen.

Ha nu en trevlig helg önskar Hajan.
ps, Rom byggdes inte på en dag , heller

OlgaA sa...

Trevlig helg till dig, Lisa!

kram/Olg@

Livsnjutaren sa...

Jag vet precis hur du har det, vännen var så säker. Här lever vi bland flyttkartonger,bråte och sopsäckar. Till råga på allt fick sig min iPhone en simtur i diskhon idag - fråga mig inte hur det hela gick till, snälla..., så nu måste jag ut på stan och finna mig en ny, precis vad man behöver så här i flytten när pengarna behövs till annat. Flyttstädning beställde vi också, lyckligtvis gjorde de ett bra jobb! Ha en fin fredag. Kramis

Monica sa...

Du låter så positiv, när du berättar vad du ser när du bara lyfter huvudet från kudden! Det märks så tydligt att du trivs!
Sen finns det så klart irritationsmoment, som köksön och städningen, men det går över...
Ha en riktigt fin helg, Lisa!
Kram från Monica

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig en fin helg
kram Rosa

Meta sa...

Vad härligt det låter med den utsikten på morgonen att inte ens behöva gå upp. Det låter som om du skulle behöva ta det lite lugnt och njuta av din fina bostad för att hämta nya krafter.
ha en skön Helg
Kram Meta

Millas hem sa...

Härlig helg till dig också!

Kram Camilla

Gabriella sa...

Hejja dig, du gör det bra! Det är så mycket som ska göras när man flyttar ja, puh. Så fint det kommer bli när allt är klart sen!:)

G:a Affären sa...

Härligt med himlen och samhället lite från ovan som blickfång från sängen.
Det låter som en totalrenovering av lägenheten när du även ska byta kranar och annat. Men har man fått en idé så ska man köra på, det blir spännande att få se sedan!
Hoppas du fick ihop köksön så att du slapp gå i taket, jag vet hur det är!

Kramar
Cia