tisdag 7 oktober 2014

Behovet av ljus - sommarslut


Behovet av ljus gör sej påmint lite då och då denna tid. Igår var det kundkväll hos Violas Romantiska Ting och då kunde jag inte motstå denna fina ljusstake med inbyggda dekorationsmöjligheter!
Kanske blir den en adventsljusstake när den tiden kommer.


Förra veckan hade vi fortfarande ett ljuvligt och soligt väder. Då passade jag på och tanka lite sol på torpet! Det blev dessutom ännu en korg med svamp, mellan sysslorna!


En helt ostylad uteplats, som mest är förvaring nu. Här ska städas och röjas så småningom, men jag tycker det är svårt att acceptera ett riktigt slut på sommaren. Men snart är det verkligen dags att städa undan allt som inte klarar vintern, trots att kaprifolen börjat blomma på nytt...

Ha en fin tisdag!

9 kommentarer:

Meta sa...

Det är inte alls lätt att fatta att vinter kommer sen. Tur att vi kan njuta ett tag till, det sägs att det blir lååång höst Glad är jag.
Här är det mesta ute än, har liksom ingenstans att ställa förrän det är färdig snickrat.Då står det ivägen.
Ha en skön dag
kram Meta

Loppisälskare sa...

Ja tänk att det ska vara så svårt att ta till sig hösten i all sin härlighet. Det svider alltid att släppa taget om sommaren och städa bort den på altaner och låsa lusthuset. Har hittills vägrat, men tittar jag ut genom fönstret i dag förstår jag att slaget är förlorat... Den där ljusstaken är väldigt fin med många möjligheter. Dags att bunkra upp ett lager av ljus.
Ha en fin vecka / RosMarie

Solstrimmor sa...

Här är då verkligen sommaren slut... det blåste isvindar och regnade när jag gick ner på stan, fy så kallt! Så lägligt du hittade en rolig ljusstake... med förvaring! Så fint! Variationen kan bli oändlig:)

Fin tisdag till dig också!
Kramar från Eva-Mari

angie sa...

ihre apfeldeko ist eine tolle kombination mit den kerzen!!! liebe grüße von angie

Hajan sa...

JÄTTEFIN LJUSBÄRARE OCH ÄPPLESKRIN.

Snyggt tycker Hajan

Ann Kåge sa...

Gillar den ljusstaken jättemycket. Så fin att dekorera efter säsong. Visst är det svårt att ta in att sommaren är slut men idag var det en riktigt ruggig blåsdag, ingen sommarkänsla kvar alls. Ha det så gott och njut av din kaprifol och tända ljus.
Kram Ann

G:a Affären sa...

Men vilken fin och annorlunda ljusstake! Jaa, den kommer också att passa bra till advent.
Här utanför är det mörkt, blåsigt och regnigt. Flera gånger har jag hajat till då kvistar vajat framför fönstren. Tur att jag är inte mörkrädd! Det är mysigt att vara inomhus och så har katten kommit in för kvällen. Allt under kontroll.

Ha det bra Lisa!
Kramar
Cia

john sa...

how lovely Lisa .... and yes perfect for advent !! autumn is definitely here now ...time to get cosy ....Gail x

Monica sa...

Nej, det känns verkligen inte riktigt dags att städa undan sommarsakerna än! Jag var på väg att ta in våra trädgårdsmöbler idag, men ångrade mig...
Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica