måndag 24 juni 2019

Midsommarfest

 På självaste midsommarafton packade jag bilen och for till Sörmland, till kusinen med familj. Jag kunde knappt slita blickarna från den lilla rara midsommarstången som min granne hade gjort alldeles nedanför min balkong och jag ville nästan inte åka...

 Hos kusinen var det glatt och livat som vanligt och här är en av de unga damerna och en liten midsommarhund syns också...

Bordet är dukat och festen kan börja!
Härligt midsommarväder, precis lagom varmt och soligt!

 
 På söndagen kunde jag ju inte låta bli att titta in till Julita gård, som hade pionutställning! Tänka sej va! Jag åkte ju ändå förbi så....

 Det var verkligen en upplevelse!

 Jag har aldrig sett så många pioner samtidigt! Flera långa rader av blommande pioner! En hisnande upplevelse för en pionälskare som jag!
Det är ju en stor trädgård och de hade ju lite annat också! Här är det Riddarsporre i olika blåa nyanser! Ljuvligt vackert!

För att inte tala om pelargonrummet!
 
Vilket härligt slut på midsommarhelgen med denna fägring!
Sen är det ju alltid lika skönt att komma hem igen, till sin egen trädgård och sin egen säng!

Ha en härlig start på veckan!

5 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig midsommar du har haft! Den lilla majstången var ju bedårande!
Och så alla dessa pioner!!! Vem älskar inte pioner? Dom är ju så skira och ändå så överdådiga! Och så doften...
Men så är det ju också som du säger: Alltid skönt att komma hem!
Ha det gott, kramar, Monica

Barwitzki sa...

Vakkert med blomsterkrans i håret ... så fint.
Ser ut du har hatt deilig middsommernatt - jeg ønsker deg en riktig god sommer
også. Hilsen fra Viola

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön och glad midsommar :) Härligt! Du det där pelargonrummet skulle jag gärna vilja ha, vilken dröm...
Pionerna blommade så snart över här i år, lite synd, hann inte njuta alls!
Nåja, ha en finfin vecka nu.
Sommarkram från Titti

Solstrimmor sa...

Vilken söt majstång! Ser nästan ut som den håller på att växa upp ur marken, hihi! Vilken fantastisk pionprakt på Julita gård! Har hört talas om gården men aldrig varit där. Tur att du stannade till och fick se allt vackert.
Nu är midsommarhelgen slut och vila dagar vi haft. Idag har jag vilodag annars så har det varit fullt upp. Fortsätter veckan ut med både roliga och sorgliga tilldragelser. Som livet självt alltså.

Ha en fin dag Lisa.
Kramar från Eva-Mari

Halmhatt och mamelucker sa...

Så söt liten midsommarstång! Toppen när man kan kombinera det ena med det andra och hamna på pionutställning när man ändå passerar. Pioner är ju så vackra! Längesen jag var på Julita nu. Minns att vi var där och firade min svärmors födelsedag och hon fick samtidigt veta att hon skulle bli farmor. Nu är han plötsligt 23 år vår äldste son. Men har varit där några gånger emellan också. På äppeldagar bland annat.

Kram Annika