tisdag 18 februari 2020

Blommande "vår" och färgplanerna i mål


En ståtlig bukett har stått på mitt köksbord en tid och jag har förundrats över alla sorters tulpaner som den innehåller. Just idag är det inte lika fräsch, men minnet är vackert. En tacksam gåva från min kör.


Efter ett besök i den gamla staden igår fastnade jag naturligtvis för de allra första penséerna. Nu är de utplanterade både på balkongen och vid entrén. Jag har väl aldrig nånsin planterat ut penséer i mitten av februari! Mildvädret verkar ju hålla i sej.


Några minipåskliljor fick också följa med och de kan gott stå här och mogna långsamt. Kanske blommar de till påsk. Nu är man ju trött på torr ljung och granris. 


I dagarna har de första morgonsolstrålarna börjat titta in i vardagsrummet - en strimma sol, när den visar sej! Alltid lika härligt!


Apropå förra inlägget - färgen är inhandlad! Färgen som ska täcka den långa väggen bakom soffan. Det kommer att dröja några dagar innan jag kan börja. Ett ganska stort projekt att flytta alla möbler som står i vägen, men så kul det ska bli! Jag tror denna färg blir perfekt! Lovar att visa sen! 

Blåsig dag idag också, så håll i hatten om ni ska ut!

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Men har du hittat penséer redan? Och vågat plantera ut dem! Här finns inga än, åtminstone som jag sett, men det dröjer väl inte länge, vi är ju lite senare än ni.
Men så spännande med ett att starta ett nytt projekt, ett nytt kapitel börjar. Ska bli kul att se vilken kulör du valt!

Jag fick några duttar sol på näsan under fm-promenaden, men nu har den gömt sig igen. Ingen blåst här idag... men inatt fick man hålla hårt i nattmössan!

Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Alltså, den tulpanbuketten är verkligen fantastisk, speciellt de vita "fransiga" tulpanerna! Jag tycker att den är fin även nu, när den börjar bli överblommad! Gillar inte alltför stelt uppbundna buketter.
Tänk att du planterar penséer redan! Men de sitter väl mot en vägg, så att de får ett visst skydd?
Åh, så spännande med färgen till vardagsrumsväggen! Undras vad det blev för färg? Det är ju så roligt att förnya sitt hem då och då, men man blir ju lätt lite hemmablind och ser inte hur det egentligen ser ut. Men börjar man, så ger det ena det andra och man gör om mer än man tänkt från början...
Ha det då bra, kram, Monica

pelargon sa...

Så spännande med färgen....det blir säkert jättefint.
Jag har sett pense’er ,men inte köpt än.Det får inte dröja länge till.Påskliljorna med krans och videkissar är ju jättefint också.
Här fortsätter det att blåsa och regna. Så mycke översvämningar i närområdet......Här står det vatten i källaren.Det var mer idag än igår.Triiist!
Akta ryggen när du flyttar möbler!
Kram Margareta

HWIT BLOGG sa...

Samma här! Det gick inte att motstå de söta penséerna längre..lite tidigt men de får komma in i värmen ifall kylan råkar komma :)
Spännande med väggfärgen! Jag behöver måla om en trappa och ett rum men TIDEN finns ju aldrig...
KRAM från Titti

Annica sa...

Nämen ojojoj, nu blir jag allt bra sugen att ge mej ut på penséjakt! Köpte ett gäng superbilliga hyacinter på lokala blomsterbutiken. De har klarat sig fint på farstubron. Nu är det dags att plocka bort alla smågranar...

Ha en fin onsdag!
Annica

Bettys beundran sa...

Att sätta ut blommor i feb. är inget som brukar gå men denna vinter är inte likt någon annan vinter. Dt kommer bli fint med färgen och just den du valt är lätt att måla med. Lycka till.