fredag 29 maj 2020

Blomstertiden är här


Blomstertiden har verkligen anlänt och den började, som sig bör med förra fredagen när jag fyllde år och fick denna ljuvliga bukett skickad till mej, från min kära Damkör! Så glad och överraskad jag blev! Själv var jag på torpet och klippte gräset. Inget firande i år.


Min trädgård är nog som allra vackrast denna tid och den följs av juniträdgården med alla pionerna. Men just denna första blomning är verkligen något alldeles extra.


 Jag njuter varje stund jag vistas här och det blir väldigt ofta.


 Det gror och växer i mina lådor och igår skaffade jag bågar att spänna upp väven med. Längst bort syns potatisen, som verkligen tagit fart.


Dillpionen hade två  blommor i år. Jag hann knappt med förrän de var utblommade! 

En pingsthälsning till alla som tittar in här med blommor från min trädgård!

Ha en ljuvlig pingsthelg! 

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Åh, underbart att få vistas i din trädgård en stund. Vacker och yvig, helt i min smak. Snart får du smaka egen potatis också, vilken lycka. Hinner den till midsommarsillen? Du är verkligen lyckligt lottad som har denna pärla i din ägo. Och jag vet att du älskar den, din plats på jorden.

Ha en riktigt skön pingsthelg nu. Vädret ska ju bli önskefint!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Vilken härlig trädgård du har på torpet, och så mycket du har som blommar! Här är det ovanligt lite som blommar i år, tycker jag, vi skulle behöva regn! Nu har vi ju fått rena sommartemperaturerna, så man blir alldeles svettig när man rensar ogräs!
Så fint och prydligt det växer i dina odlingslådor och så bra med bågarna till odlingsväven!!
Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Så mysigt och ljusgrönt! Ja vilken härlig tid det är nu...
Bågar till skuggväven skulle jag också behöva - bra tips!
Varm kram från Titti