fredag 22 maj 2020

Överflöd i maj, och en egen dag

 Så här långt har mina syréner kommit just nu. De tar tid på sej i år. Även om solen skiner så är det ännu jättekallt i luften och på nätterna. 



De vänder sina huvuden mot solen, precis som vi och sol har vi mycket av just nu. Underbart är det! 


Jag tillbringar dagarna på torpet och vet egentligen inte vad jag gör men jag håller på hela tiden pillar lite här och lite där. Rycker ogräs och annat. Vattnar, för det är väldigt torrt och jag längtar efter regn som de utlovat imorgon. 



Årets stora hängblomma kom min farbror med i söndags. Den har ännu inte flyttat in i korgkrukan, eftersom jag måste ta in den om nätterna då det oftast är minusgrader. Så ståtlig och vacker! 



Slutligen en födelsedagsbukett till mej, plockad just nu i min torpträdgård. Något firande blir det inte i år, men jag gläds ändå åt överflödet som denna tid bjuder på! 
Idag är det min alldeles egna dag. En lycka att få fylla år denna ljuvliga tid. Bara det är en present!

Ha det gott och sköt om er! 

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag minns att du är en majflicka, Lisa! Grattis till dig denna underbara dag. Så trist att inte få fira på riktigt. Men tur att inte födelsedagarna är så viktiga nuförtiden. Hoppas du får en fin dag på torpet! Jag säger som farbror Melker... denna dagen, ett liv! Ta hand om dig och ha det gott.

Grattiskramar från Eva-Mari

Monica sa...

Stort Grattis på din egna dag, säger jag här också!
Visst är det en härlig tid att fylla år på, hela naturen firar en! Så söt den lilla morgonstjärnan är! Jag har den här också, har troligen följt med någon annan blomma jag köpt eller fått, jag har aldrig planterat någon! Men den sprider sig mycket...
Vilken fin petunia du fått; den kommer du att ha glädje av hela sommaren!
Stor grattiskram från mig!
Monica

Annica sa...

Stort varmt GRATTIS i detta forum också!
Din syren har kommit långt mot mina, det kan endast anas att det ska bli en blomma i bladvecket. Det är minst två veckor senare än förra året... Men det gör ingenting alls tycker jag, den här ljuvliga tiden vill man ju njuta av så länge det går. Nu hoppas vi på en rejäl rotblöta idag!

Kram
Annica

HWIT BLOGG sa...

Ett stort grattis till dig och vilken ljuvlig bukett!
Våren rullar på och maj går så fort...för fort...
Kram från Titti