måndag 24 augusti 2020

Svalka, skyfall, trädgårdssång och coronahår


Äntligen lite normalt väder med temperatur som man kan andas i och njuta av!
Idag en helt ljuvlig dag med sol, svalkande vind och allmänt vackert. Suttit på balkongen under ampeln och läst lite efter skogspromenaden och blåbärsplockningen. Så jätteskönt! 


 I torsdags fick vi då äntligen urladdningen med både skyfall, hagel och åska. Hela 21 mm regn fick vi här och regntunnorna blev fyllda.


 Igår tvättade jag mitt långa "coronahår" inför första körövningen sedan den 11 mars. Det gäller ju att vara ren och fin när man ska träffa de rara damerna. 
Jag har väl inte ägnat någon tid åt utseende, än mindre att klippa mitt snabbväxande hår under denna tid. Skönast att bara slänga upp håret i en flätad svans i värmen.


 Kören träffades alltså för första gången sedan den 11 mars i en av medlemmarnas fina trädgård. minst 2 meters mellanrum. Lite märklig känsla där man alls inte hör någon annan än sej själv och ingen akustik att vila i. Men vi fick ändå sjunga och träffas! 


Jag sitter säkert på altanen vid pianot och ser och hör glädjen hos damerna! Jag märker vilken saknad alla har haft under denna tid som gått. 
I dagsläget vet vi inte hur vi ska ses framöver. Det gäller att hitta lämpliga ställen. Det går an så länge det är någorlunda varmt och ljust ute, men sen blir det värre framåt hösten när det krävs jättelokal med högt i tak etc. Nåja, vi får se! 
En härlig dag hade vi ändå med distansfika i pausen. 

Just idag är det tvättstugan som gäller här - lite lagom vardagslunk och ganska skönt!
Ha det gott!

5 kommentarer:

Monica sa...

Åhhh, vilket vackert hår du har!!! Och så långt och tjockt! Ja, du behöver då verkligen inte skämmas för någon corona-frisyr!
Du ser ut som en ängel, som sitter där och spelar!
Mitt hår har jag i vanliga fall i en kortklippt frisyr och med slinhor då och då. Inget sådant sedan början på året. Men dotter Fia har klippt topparna lite grann, så att jag inte ser alltför anskrämlig ut...
Så roligt att nu kom på ett sätt att träffas i din damkör; förstår om alla var glada! Hoppas att ni kommer på ett sätt att träffas i höst också!
Kram från mig, Monica

HWIT BLOGG sa...

Härligt inlägg och ditt hår är jag mer än avundsjuk på :) Från en som har spikrakt och tunt hår...
Ja regnet var som manna från himlen, dock fick vi källaren fylld med vatten! Mindre kul om man säger så.
Nåja, ha en skön vecka nu.
Sensommarkram från Titti

Solstrimmor sa...

Jösses, Lisa, vilket hår du har! Här finns en som skulle ge mycket för en bråkdel av både volym och längd! Men... jag ska inte klaga. Det finns dom som knappt har nåt hår alls. Kul med att ni har fått smaka lite på körsången igen, förstår att abstinensen är svår.
Älskar dessa härliga dagar med lagomväder! Fast just nu, tidig morgon, ser jag bara 6 grader på termometern! Hösten smyger sig på. Men det gör inget alls bara det inte redan blir en retfull frostnatt som förstör.

Må gott, kul att se dig in action!
Kramar från Eva-Mari

Evas Pyssel sa...

Jag instämmer med övriga........vilket fantastiskt hår du har !!!! Synd att klippa av, men behåll det så länge du kan.
Att sjunga tillsammans är ju så mycket glädje så det var ju fantastiskt att ni fick till en körträff utomhus.Lyckans er !! Här är det scrapträffar som vi saknar. Inte så lätt eftersam man måste vara inomhus. Det är SKIT med detta virus.
Sjung på och njut . Kram Eva

Annica sa...

Jag tycker också det blev bra mycket skönare med lite friskare och svalare luft. Vissa dagar har det nästan varit svårt att andas...
Men jösses vilket långt och vackert hår du har! Men jag förstår att det kan bli jobbigt att handskas med det, och tänk vilken torktid!!

Stor KRAM
och Trevlig helg!
Annica