söndag 18 juli 2021

Underbar samvaro


I veckan har jag haft ljuvliga dagar med mina nära och kära. Från tisdag t.o.m. lördag har jag umgåtts och haft det gott. 

Bilden ovan är från utflykten till Waxholm i fredags när det var lite drägligare temperatur och vi kunde strosa runt, äta glass och titta in i ljuvliga trädgårdar.


Ett sommarkafé i trädgården med vatten till hundarna i entrén...


Jag blev bjuden på lunch vid Hamnkrogen och jag valde fiskgratäng - så god! 


Äntligen har jag fått besöka min älskade brorsons familj i nybyggda huset och deras lilla bäbisflicka som hunnit bli 8 månader! Underbart att få uppleva detta live och inte bara på bilder.

Här på detta jättedäck har vi tillbringat fina stunder med både mat och dryck. Snart är hela jättedäcket klart och nyanlagda gräset gror fint med både regn och vattenslang. Jag hade svartavinbärsplantor med från torpet, hoppas att de tar sej. 


 Sista kvällen blev vi bjudna på stenugnsbakad pizza som var helt underbar, jäst och bakad efter konstens alla regler. Brorsonen har skaffat en vedeldad stenugn och proceduren tog ett par dagar i anspråk. Så imponerande! 

Jag har blivit hämtad hemma hos mej och lämnad igår av min andra brorson, som jag fick rå om en hel dag både i lägenheten och på torpet och vi hade mycket att avhandla, vi har så många gemensamma intressen. Jag känner mej verkligen omhuldad och har blivit uppassad och bortskämd i flera dagar. Nu försöker jag smälta alltsammans och njuter av minnena och alla bilder som jag tog. 

Lite svalare idag så det blir nog torpet en stund innan bilen ska lämnas på service.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så härligt du haft det och fått fylla på familjekontot med råge! Äntligen kan vi umgås mer, även om försiktighet råder, och få träffa dem vi längtat efter. Jag har flera träffar att se fram emot! Längtar...

Vädret är äntligen skönt och lagom idag. Hoppas att det stannar såhär.

Allt gott till dig!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Vilka mysiga dagar! Skönt att träffas igen och sen få se lite nya vyer...god mat fick du också :)
Pizzan ser ljuvlig ut!
Värmen fortsätter här och ja det är bara att gilla läget...
KRAM från Titti

Monica sa...

Vilken härlig vecka du har haft, det framgår av både text och bilder! jag minns att du har berättat att din brorson också byggde hus och att han fick en liten dotter, vilken glädje för er alla! Äntligen kan vi få umgås nära med våra familjer!
Det låter verkligen skönt att strosa omkring i Vaxholm och äta glass och fika på ett trädgårdscafé!
Det är minnen man får ta med sig tills i höst och vinter, när stormarna yr och temperaturen är under nollan...
Fiskgratängen ser så läcker ut med kräftstjärtar på!
Vår mellandotter har också ett jättedäck utanför sitt hus, så ska det nog vara nu för tiden!
Förstod nästan att du varit borta, det har inte hörts någonting från dig...
Ha det så bra, kramar, Monica