måndag 9 januari 2012

Vardag och award



Idag är det en vanlig vardag för många och julen är definitivt över, om man bortser från tjugondedag Knut på fredag, då granen helt säkert åker ut, om den inte gjort det tidigare...


Min arbetshörna börjar ta form och jag har även hittat min lilla spetssamling - den fanns på torpet....

Ett par hyllor har kommit upp ovanför skrivbordet i min tänkta arbetshörna.
Här - en helt ostylad bild från hyllorna. Plocket och sorteringen pågår ständigt bland mina målargrejer...


En award har jag fått från bloggen "Rosa huset i vitt"! Jag tackar för den, men skickar den inte vidare utan låter alla som vill, ta del av den!
Liebster betyder ju käraste på tyska och jag känner mej hedrad.


Kallaste morgonen hittills i min bygd, -9 har vi idag och det är klart och frostigt ute!

Jag bråkar med Tele2 - min fasta telefon har slutat fungera och ni vet ju hur det är när man ska ha telefonkontakt med liknande företag......!!!

Önskar er en skonsam återgång till vardagen!

22 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jag har haft oändliga duster med Tele2 (de är säkert inte värre än något annat företag) så till slut sade jag upp dem. Så jag önskar dig bara lycka till!
Kram Eva

Felix sa...

Här har vi också en kall och solig morgon med 11 minusgrader. Det kallaste vi haft hittills i vinter. Nu väntar vanliga vardagen efter alla helger...

Grattis till awarden! Den är du verkligen väl värd!

Soliga hälsningar
Elisabet

Mejrams! sa...

Visst är det härligt med kreativa arbetshörn och jag kan tänka mig att din är oerhört kreativ. Tänk om man kunde måla som du Lisa!
Här åkte julgranen ut redan på nyårsdagen och även resten av julen. Jag har aldrig tidigare städat undan julen så tidigt men när granen barrade så förskräckligt, så tappade jag liksom lusten för fortsatt jul. Ha en riktigt skön måndag. Här lyser solen och det ser ut att kunna bli en fin dag!/Kram Merja

Vintage House sa...

Hej
Så härligt du har gjort det och skönt att få lite ordning...
Nu tittar även solen fram så det blir nog en fin dag här med...

kram
sandra

M/S Design sa...

Såna fina 'rullar'du har till spetsarna!!
Lycka till i telefonkön...
Mariana

Monica sa...

Så fint det ser ut med spetsarna på de gamla trådrullarna!
Här har vi minsann också haft minusgrader i natt, 0,9 st! Men nu är det plus igen, tack och lov!
Grattis till awarden, den är du verkligen värd!
Ha en fin första helgfria vecka!
Kram, Monica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så du får plats med en arbetshörna också. Så härligt... Är det där du ska måla dina tavlor? Eller var det ytterligare ett rum till det?
Hursomhelst så serdet jättefint ut, och du verkar trivas bra där, eller hur?
kram
Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt att höra att din arbetshörna tar form så du kan börja skapa!
Vi har haft problem med Telia senare halvan av förra året och nu också. Det fungerar några dagar och sen är det trasigt igen. Det kanske inte är lätt här på bergen....
Men det är besvärligt.
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde: gratulerar så mycket till den fina Awarden, den hamnade på rätt plats!
Kram

Tre Tanter sa...

Så mysigt med en egen arbetshörna och lycka till med Tele2. Den mest fridsamma person kan bli rabbiat av liknande problem!

3 tanter

Vida sa...

härlig kreativ hörna du skapar..hoppas du får många goda idéer här;))

jepp nu är det kallt och härligt..här har det varit minus 4° och underbar sol...

Vidahälsning

Marie sa...

Så mysigt det ser ut i din arbetshörna! Här var det också kallt imorses, nu ikväll snöar det istället för fullt.

Kram Marie

Viola sa...

Hallå där, har ringt dig men du var icke hemma..kan vi höras imorgon...riktigt kallt idag...ha det gott, kram

Fröken Grön sa...

Jag har också fått ett "tokbryt" på Tele2 när vi flyttade till Solhäll och de inte kunde leverera bredband som vi betalade dyra pengar för. Jag vet inte hur mycket tid jag tillbringade i telefonkö och hur många olika människor jag fick prata med innan abonnemanget helt enkelt annulerades. Kan lugnt säga att jag höll på att få nervsammanbrott!
Hoppas det ordnar sig för dig snart!
/Anna-Karin

Monica sa...

Vad fint du gör och grattis till din award! Och telebolagen undrar jag över, det borde bli enklare allt istället för tvärtom. Man måste vara så otroligt på sin vakt och kolla allt, känns inget bra, som om alla är någon sorts skojare.

Livsnjutaren sa...

Visst är det roligt att pyssla och ändra om hemma. Dock är mitt Tv-rum skittråkigt nu eftersom det står på tur att renoveras/stylas om helt. Då känner man liksom inte alls för att fixa där "i det gamla". Dock åker julen bort så det ryker imorn. Hoppas på den rätta energin till det;)Kram/Fia.

Solstrimmor sa...

Så bra det måste vara med en målarhörna på övervåningen där dina pågående projekt får ligga i fred och det inte gör nåt om det är lite rufsigt! Fast det ser ju verkligen ordnat ut på bilderna!

Grattis, käraste, till awarden... kan du tänka dej, jag har också fått en (fast jag är motståndare) men tanken är ju så gullig!

Idag är det -10 och kommer att bli en solskensdag, hoppas din dag blir lika fin!

Undrar över ditt klurande?? Mitt är inte särskilt upphetsande.
Kram Eva-Mari

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till din fina award !!
Hoppas du får någon ordning på telefontrasslet ! Tyvärr så föregår dom ju som sagt inte med något gott exempel och ger sig själva så dålig reklam de här företagen ,
och det värsta är att man är ju i sånt behov av dem :-(
Kraam/Lotta

gamla skolan sa...

Grattis till awarden ! Och lycka till med din telefon ! Skönt att koma iordning mer och mer .
Kramar // Susanne ♥

MårsArt sa...

Du har ju riktig ordning i din kreativa hörna. Kan säga att så ser det inte ut i min...
Får bli städning!
Jag funderar på min fasta telefon-vara eller inte vara?
Hoppas att dina teleproblem löser sig snart.
Kram
Agneta

Tele2 sa...

Hej Lisa,

Vi beklagar att du har problem med din fasttelefoni. Då det kan finnas många olika orsaker till detta så är det bästa att prata med vår support, du kan chatta med oss via vår hemsida http://www.tele2.se/kundservice/kontakta-oss.html eller ringa på 0772-25 25 25. Om du har några frågor eller får fortsatta problem får du gärna mejla mig.

Med vänliga hälsningar

Cecilia Uhr, Tele2

cecilia.uhr@tele2.com

Eleonora sa...

Lycka till med Tele2 och hoppas att det ordnar till sig snart!