söndag 14 november 2021

Novemberljus, sista trattisarna och fars dag.


Ljuset är snålt idag och jag tänder många ljus och känner doften av äpplena. Vilken höstkänsla!


Kryssblommorna börjar se trista ut och ska snart bytas ut till ljung. Jag tar steg för steg mot vintern och kommande december.



En bedrift i veckan - jag tragglade mej över kalhygget och hittade små spår av den gamla skogen och fann några trattisar till. Det får bli de sista för i år. Det blev ändå den största skörden i år.



Efter en sällsynt grå och mulen dag idag, lättade det äntligen innan den gömda solen går ner och det är dags att tända flera ljus och jag tänker på farsdagsfirandet idag och ägnar en tanke åt både min far och min kära farfar.

Ha en fin söndagskväll!


4 kommentarer:

Monica sa...

Riktig höstkänsla med äpplena och ljusen! För att inte tala om trattkantarellerna...
Fars dag idag och jag tänker på min fantastiska pappa, som dog när jag bara var 26 år.
Mina barns far har vederbörligen uppvaktats av våra döttrar idag.
Idag har det varit riktigt gråväder här och man har fått ha ljuset tänt hela dagen.
Ha en skön söndagskväll, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Så mycket svamp du skördat i år! Vilken rikedom! Du torkar också antar jag? Tycker själv det är det ultimata sättet. Nu har jag kvar sen tidigare år, tur det, för i år har jag inte hittat många svampar.

I morgon vid veckohandlingen får den första hyacinten följa med hem. Jag har längtat och nu håller jag mid inte längre. Snart får vi adventspynta, hurra!

Ha det så bra!
Kramar från Eva-Mari, som tydligen kan kommentera igen...

HWIT BLOGG sa...

Ja tänk om vi kunde importera lite ljus just nu...november är inte årets roligaste månad om man säger så.
Kram från Titti

Bettys beundran sa...

Härligt att kunna plocka trattisar i november. Vet att jag har plockat dem frostiga så det klingar till när de hamnar i korgen. De tinnar och torkar som vanligt när de kommer in i värmen. Ja, nu märks det att det är höst det blir mörkt tidigt.