måndag 8 november 2021

Alla helgon, inställt kalas och novemberknoppar


Det har varit Allhelgonahelg och jag har tänt ljus för min mormor och flera andra. 

Lite besvikelse över helgen eftersom ett efterlängtat 1-årskalas blev inställt i Stockholm, p.g.a. snorigt födelsedagsbarn. Inte lätt att fylla år 1 november!



Istället tillbringade jag den soliga lördagen på torpet och planterade en höstaster jag fått av grannen, eftersom min hade gått ut sej. Så vacker!



Mina återanvända Amaryllisar verkar vara livskraftiga. Jag hoppas på blomknoppar.



 Så extra vackert det är med sol i november! Annat blev det på söndagen (igår) när regnet vräkte ner hela dagen, men ganska skönt med kontrasterna ändå.

Ha en fin start på veckan

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Synd att det inte blev nåt ettårskalas! Det är då sällan man får nöjet att gratta småbarn nuförtiden. Säkert hade det varit en energikick i mörka november. Kanske det bara blev uppskjutet?
Vädret är ett varannandagsväder här. Idag sol och minusgrader, en strålande dag. Ingen längre promenad för min del, jag är så ledbruten efter omklädseln av fåtöljen, det här var sista gången har jag lovat mig själv. Men nu är det bara handsömnad av dynans bakstycke kvar och det är ju inte betungande.

Må så gott!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Det var ju tråkigt att kalaset blev inställt, men nu för tiden måste man ju vara försiktig, även om de flesta är vaccinerade. Vi har idag bokat tid för tredje covid-sprutan och samtidigt den vanliga influensasprutan.
Våra tvillingbarnbarn fyller år den 28:e november, så vi är vana att fira denna månad...
Vilken fin aster du fått! Jag hoppas att det inte är din fina vita höstaster som gått ut?
Din Amaryllis ser verkligen lovande ut! Jag måste nog köpa en sådan, dom är ju så fina!
Ha det gott, Lisa!
Kramar, Monica

Bettys beundran sa...

Härligt att du trivs i din lägenhet. Du har ett fint torp resen av året. I helgen var vänner bjudna till middag hos oss och då fick jag en stooor Amaryllislök, från Ullriksdals slottsträdgård. Tydligen ska man se tre knoppar som är synliga som små små gröna toppar. Nu är det bara att vänta.

HWIT BLOGG sa...

Ja nog är november en varierande månad! Så fina bilder du bjuder på Lisa!
Höstig kram från Titti