fredag 17 februari 2023

Teatime och stormvarning


Solen strålade tidigare i veckan och äntligen fick jag även en liten strimma i vardagsrummet, men här är köksbänken där den verkar trivas bäst bland blåbärsriset.


Jag rensar lite i skåpen och konstaterar att jag har tre tekannor, som jag nästan glömt, nåja den längst till vänster fick jag i födelsedagspresent för några år sedan...


Sen har vi den blåvita loppisservisen med tillhörande sex koppar och fat. Den lyckades jag inte sälja i somras så den är kvar.

Det är verkligen tid för tedrickning nu. Särskilt idag när det varit disgrått hela dagen. Hoppas att oxveckorna snart är slut. Hörde någonstans att de varar till vecka åtta. Nästa vecka alltså! Härligt!


 Jag har planterat om mina Saint Paulior. Det blev flera stycken. Det är de svagt rosa som hänger och är så otroligt tacksamma. Bra gå-bort-present.
Hoppas att stormen Otto tar det lite lugnt, men just nu är det vindstilla här.

Nu börjar "På spåret" och det vill man ju inte missa!

Håll i hatten och ha en fin kväll!

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag vill bo som du med lite försiktiga solstrimmor som letar sig in. Här vrålskiner hon, ja när vädret så vill förstås, och jag får redan dra ner alla persienner och ha balkongdörren på glänt. Bävar inför sommaren!
Hoppas inte att natten varit stormig. Hit har ingen Otto hittat... än. Igår duggregnade det hela dagen, ingen snö tack och lov. Riktigt tedrickarväder.
Du är rejält rustad du! Planterade om pelargoner och andra krukväxter igår. Älskar att få jord under naglarna.
Så spännande På spåret! Vad ska vi nu se på fredagskvällen framöver? Förutom Carina Berg då förstås.

Önskar dig en stormfri helg.
Kramar från Eva-Mari

Hélène sa...

Bonjour Lisa,
Quand vient le printemps, nous avons toujours envie de nettoyer et ranger les placards, le soleil est impitoyable sur la poussière alors chez moi je préfère fermer les yeux pour ne pas la voir !
J'espère que la tempête Otto ne fera pas de dégâts chez vous.

Passez un bon weekend et merci comme toujours de votre visite sur mon blog.

Kram Hélène

http://hannaskrypin.se sa...

Så fint med solstrimmorna som letar sig in. Din blåmönstrade teservis hade jag inte tackat nej till. Den är verkligen jättefin.

http://hannaskrypin.se

Monica sa...

Ja, jag skulle också behöva röja i skåpen här! men det är ju så svårt att göra sig av med saker... Jag har en precis likadan tekanna som din vita. Den används när Vivi är här, hon är en stor tedrickare - dricker inte kaffe!
Nu fick jag en påminnelse om att plantera om mina Saint Paulior, ska genast hämta in jorden från garaget, så att den får bli varm.
Skönt att Otto var lite mildare hos er; här blåste det ordentligt!
Ha det gott, kram, Monica

Monica sa...

Konstigt - jag skrev en lång kommentar, men den syns inte? Nåja, ingen skada skedd!
Härligt med vårtecken, som att solstrålarna plötsligt når in till ställen dit det inte nått på länge! Den här tiden letar man ju ljusglimtar i februarimörkret. Men det är en kort månad och om 1 1/2 vecka är det mars - och VÅR!
Så fin den blåvita teservisen är! Konstigt att du inte fick den såld?
Rensa i skåpen skulle jag också behöva göra, har massor, som vi inte använder. Men det är ju så svårt att göra sig av med gamla kära saker...
Nu blev jag påmind igen om att jag ska plantera om mina Saint Paulior! Tack för det!
Önskar dig en fin ny vecka, kramar, Monica

Monica sa...

Jag har skrivit en lång kommentar till detta blogginlägg, men det syns inte?
Få se om detta syns?
Kram, Monica