fredag 18 oktober 2024

Farväl sommar. Supermåne


Solen denna vecka har färgat allt omkring mej. Detta är nog de allra sista strålarna som når in i mitt fönster om morgnarna.


Utanför är det som en glödande vägg mot skogen på eftermiddagarna. 
På torpet har jag kravlat omkring i rabatten och rensat och rensat. Vitlysingen har blommat över, men spritt sej väldigt.


 Några vattentunnor är tömda, några är kvar.


En hälsning från våren i en av mina blomlådor. Penséerna dök plötsligt upp! 


Ännu mera svamp har det blivit! Det finns massor av trattisar i skogen och jag kan bara inte låta blir! 


I går kväll såg jag supermånen som långsamt reste sej över skogsbrynet. Oj, vilken syn!

Idag har det varit riktigt mulet och det blev ett stadsbesök istället. 
Det känns lite märklig ändå att sommaren faktiskt är över och så snabbt det gick känns det som.
Önskar er en härlig helg!

1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Häpnar över penséerna som kommit tillbaka. Nog för att de brukar vara seglivade... men i oktober? Fantastiskt.
Njut av de sista solstrålarna. Vet du... snart är de tillbaka. Och nu får vi tända ljus och längta. Men först är det novent!
Ha det gott bland all din svamp!
Kramar från Eva-Mari