fredag 11 oktober 2024

Hösten skyndar på och lite regndrama


Hösten fick bråttom och efter två dagars hällregn ljusnar det lite idag.


Plötsligt har träden fått höstfärger...


Så även på torpet, där körsbärsträdet rodnar....


Jag hann precis packa in utemöblerna och täcka uteplatsen med presenning innan regnet började i tisdags natt.


Däremot - helt otippat hade det regnat in i lägenhetens hall!!! Jag bor ju på översta våningen (andra) och ovan mej finns ju taket. Gubbarna kom och klättrade upp och såg att det låg vatten under takpannorna. Det hade alltså droppat ner i min hall! Nu väntar någon slags åtgärd😠 Irriterande efter en sommar med badrumsrenovering och fläkt etc.


Lite fick jag roa mej igår när det regnade som värst - jag åtog mej ett litet arrangemang av en jullåt (till min Damkör). Kul att få tänka på något annat, roligare än läckande tak.
Nåja, det är bara att inse faktum att hösten är här med väder och vind som tillhör. Ha en fin helg!

 

Inga kommentarer: