tisdag 7 februari 2012

Redan tisdag


...och kylan håller greppet fortfarande.
Idag blir det ett kort inlägg...
F:et som ingick i plåtskyltarna, som jag köpte i Nyköping härom veckan, har hamnat uppe på vitrinskåpet tillsammans med hattasken och terrinen.
Det får helt enkelt bli dagens bild.

Idag blir det en tur in till stan tillsammans med grannfrun. Det passar perfekt för idag är det gråmulet och en kontrast till gårdagens bländande väder.
Det blir en del inköp och säkert en fika på något mysigt ställe.
Hur tillbringar ni er tisdag?

Ha en fin tisdag!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin plåtskylten med F:et är, en fin bild. Jag är hemma från jobbet idag, genomförkyld. Nu ska jag titta på Så ska det låta på Svt play.
Kramar
AnnaMaria

Mejrams! sa...

Låter helt ok din dag, fika på stan är alltid litet mysigt. Har inget speciellt på agendan idag, så vi får se vad det blir. Ha det gott./Kram Merja

Tinas bo sa...

Plåtskyltarna är sååå vackra!!

Jag ska snart gå till jobbet...
Så ser det ut heeela veckan... :)

ha det så mysigt
Kram Tina

Karin sa...

Vilken stilren och vacker terrin:) Ha en trevlig dag i stan, man vet aldrig: Kanske springer du på ett fynd!
Kram:)

Vardag och flärd sa...

Här är det jobb som vanligt! Ha en trevlig stadstur och en mysig fika!
Kram Eva

Eva sa...

Jag har också rumsterat om lite i mitt sovrum i skärgården. Fick bli inomhusaktivitet idag. Solen orkar inte upp. Inte lika kallt idag. "bara" -5 grader, men mycket mera snö här än inne i den stora staden. Fågelmatning och lite snöskottning står på dagens agenda. Imorgon ska jag också shoppa loss i stora staden!

Ha en trevlig tisdag med grannfrun.

Kram
Eva

Vintage House sa...

Tyvärr har vi sjukstuga här hemma igen börjar redan tröttna på sjukdomarna.....
härlig bild och skylten är så snygg...
kram
Sandra

Monica sa...

Här har det varit ganska så soligt väder och bara 1-2 minusgrader, så idag blev det en längre promenad!
Och en tur till Trelleborg för att titta på en fondtapet till hallen - vad det finns många tapeter!!!
Hoppas att du hade en trevlig stadstur!
Kram, Monica

Eleonora sa...

I telefonen har jag tillbringat mycket av dagen. Den har gått varm med gratulanter som hört av sig. Och många har tittat in på FB - oj vilket gensvar - vänner och bekanta från när och fjärran har hört av sig - DÅ ÄR DET KUL ATT FYLLA ÅR. Och som du vet räknar jag dom inte.

F:et får jag inte kläm på varför du har ställt in i allt det fina du har skapat. Bara för att det är gammalt?? Enlighten me please.

Kram

Viola sa...

Här har man varit på damlunch:) trevligt med god mat..Malte skötte sig när han var ensam..., äntligen lindring i kylan...ha en skön kväll, kram

M/S Design sa...

Jobb, jobb, jobb!en promenad och en tur för att köpa en pump till lilla dammen, hackade sönder den vi hade när jag skulle vidga vaken.
Mariana

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, vad gjorde jag igår, dagen bara försvann. Jo vi var i lilla storstan för Peter förnyade sitt pass och sen fiskade vi upp grannfrun tillika min kusins fru och så fikade vi här hemma och avlade rapporter om senaste tidens händelser och sen lackade jag svärmors gamla satsbord som jag har intill min fåtölj om kvällarna. Jag gjorde säkert något mer men det minns jag inte för det är så långt tillbaka i tiden.
Idag skall jag på knyppelkursen!
Det är fullt upp hela tiden!
Agneta kram