söndag 12 februari 2012

Skön söndag

En helt ljuvlig vinterdag har det varit!


Precis så som en härlig vinterdag ska vara och jag har njutit av promenad och lite utefix. Jag har sett att flera har haft lika härligt väder! Nysnö med strålande sol och takdropp! Åh, så otroligt skönt!

Det blir mycket vårblommor nu! Mina lökväxter som jag shoppade i veckan har börjat slå ut och de tävlar nästan med varandra i färger och former! Blå iris, krokus och vita pärlhyacinter...!

En ljuvlig söndag med promenad och ett möte med både rara grannar och en helvit liten katt på hästgården som jag passerade och som var såååå kärvänlig att hon nästan ville följa med mej hem. Hon klättrade nästan upp på mej och spann så det stod härliga till och jag fick verkligen hålla i mej för att inte ta henne med!

Söndagen avslutades med bio i bygdegården - "Simon och ekarna". Jättefin film och tänk, att ha så nära till bion! Mycket bekvämare än i stan!

Ha en fin början på veckan!

20 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vilken härlig söndag du har haft och jag kan tänka mig, hur svårt det var att slita sig från lilla katten.

Simon och Ekarna vill jag också se som film, har läst boken men det är säkert femton år sedan nu. Vet att jag tyckte den var väldigt gripande.

Ha fin kommande vecka...KRAM Helena

Monica sa...

Vilken härlig vinterbild! Och så sant, det är närmare på landet:-).

Felix sa...

Låter som en skön söndag! Sol och nollgradigt med härlig promenad har det varit även här på landet. Vi bor också ganska nära bygdegården, men inte visar de film där inte... ;-) "Simon och ekarna" läste jag när den var ganska ny, men jag har inte sett filmen.

Önskar dig en fin vecka!
Elisabet

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Lisa,

SÅ underbart det låter - takdropp i kombination med vacker vinterdag OCH kära vårblommor som blommar allt vad de orkar inne. Mina favoriter är just pärlhyacinter och irisar, och jag kan riktigt se framför mig deras blå prakt i ditt mysiga hus.

Hoppas nu att detta kära takdropp fortsätter, så att vi rör oss, om än aldrig så sakteliga, mot ... mitt tjatämne... VÅREN!

I morse åkte mitt kära besök, Trädgårdflow-bloggerskan Charlotte, hem till Sverige, och tänk så underbart att man kan knyta så kära kontakter genom bloggarna. Jag hoppas en dag få fnissa över en kopp te även med dig, här eller där! :-)

Stor kram och en fin vecka önskar
Helena

Blommiga Rutan sa...

Vackra bilder!
Javisst var det en underbar dag i går!
Har också sett Simon och ekarna, tyckte väldigt mycket om den. Boken är också riktigt, riktigt fin.

Ha en bra vecka
Kram Anncathrine

bakom berget sa...

Ja, vilket söndagsväder vi hade!! Hoppas på flera såna dagar nu.
Idag skiner ju solen här, men det är 12 grader kallt så vi får vänta en stund innan vi går mot pulkabacken.
Ha en skön dag min vän!
Kram Åsa.

Solstrimmor sa...

Vi hade en precis lika härlig söndag hos oss! Fast utan bio. Men den filmen ska jag se bara den kommer hit till Folkets hus, en utmärkt liten biograf i stan som visar bra filmer!

Idag är det lågt i tak och risk för snö. Men jag biter ihop och börjar snegla åt trädgårdsböckerna till! Man får ju extralängtor när dom första plusgraderssoldagarna dyker upp!

Må så gott!
Kram Eva-Mari
Ps. Det kanske är läge för en egen misse snart?

Vardag och flärd sa...

Ja, visst var det en helt ljuvlig vinterdag igår! Takdropp och snöras från taket och fika ute och långpromenad, precis som det ska vara!
Bio i bygdegården är ju förträffligt, livet på landet är härligt!
Kram Eva

Vintage House sa...

Så härligt vackert och som du säger ser ut att bli en kanondag i dag med....
Ha en fantastisk måndag
kram
sandra

Härliga Livet sa...

Idag är det fint väder och kallt här med. Ska nog ta mig ut på en promenad lite senare. Härliga bilder du bjuder på. Måste säga att snödropparna hade kommit upp en bra bit i Skåne. Lär ju ta ett tag innan vi ser några i rabatten här omkring.
Kram Pernilla

Mejrams! sa...

Åh, vilken härlig vinterbild! Här har det också varit en helt underbar söndag och det verkar som det även blir en helt underbar dag idag.
Klart du ska ha en liten kisse Lisa nu när du bor så härligt! Tänk vilket sällskap det är med en liten kattvän. Jag kommer nog alltid ha katt, kan inte vara utan dem och jag tror nog den vita kissen kände något alldeles speciellt för dig. Det var nog därför hon klängde så!/Kram Merja

gamla skolan sa...

Vilken härlig Söndag du har haft !!!! Så mysigt att kunna gå på bio i bygdegården !
Önskar dig en lika fin start på veckan !
Kramar // Susanne ♥

Anna sa...

Vilken underbar helg du haft! Fotot är sagolikt vackert.

Hoppas veckan blir lika fin!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja ,det var en härlig dag, igår. Och idag ser ju lika fin ut... Härligt!
Maken och jag var ute på en långpromenad, och när vi kom hem så droppade det runtomkring, och jag såg de små snödropparna kika fram i snön.
Kram
Marie

Monica sa...

Så härligt det låter när du beskriver din söndag! Här hade vi snöfall hela dagen, så nu är det vitt ute för första gången den här vintern!
Och jag, som visade alla skott som kommit upp - nu syns dom inte längre!
Idag är det litet soldis, hoppas att det lättar!
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Du har så vacker utsikt över ladutaket, jag har redan fått behov av att se hur det ser ut och det blir ljusare och ljusare! Underbart. Vilken tur du haft som hittade detta underbara hus.

Och visst är det underbart att bo på landet, det händer att man t o m hittar sig själv ibland, vilket jag tyckte blev mer och mer sällan när vi bodde i storstan. Och tystnaden....mmmmm.

Men så finns det sådana saker som bio på nära håll och det är lite gammaldags och nästan sött.

Igår t ex kom halva min släkt och släkt till den vandrandes och knackade på och så gick vi igenom frysen och alla hjälptes åt och så åt vi en hopplockad söndagmiddag tillsammans, alldeles opretentiöst och så satt vi där och babblade runt matsalsbordet - det känns i alla fall som det är verklig livskvalitet. Så idag känner jag mig riktigt vederkvickt!

Agneta kramar

john sa...

What a perfect Sunday you had ! beautiful photos and I can imagine it was hard to leave the cat behind. I haven't seen that movie but will make a note of it thanks...Gail x

Fröken Grön sa...

Som alltid härliga bilder, Lisa! Sol och snö är onekligen en synnerligen trevlig kombination.

Bio i bygdegården låter som en helt fantastisk tillställning, - önskar att vi hade det i vår by också.

Ha det gott i ditt vintriga paradis!
/Anna-Karin

lotta sa...

Såå vacker vinterbild! Ja nu vill jag bara ha sol och värme. Underbara bilder från dig! Tack! Kram Lotta

Kamomilla sa...

Vintern är som finast nu, när temperaturen också börjar bli mänskligare. :)