torsdag 23 januari 2014

Vintrigt

Det är väldans vintrigt ute, med både kyla och snö. Det känns inte så angeläget att ens gå ut i snålblåst, kyla och glest snöfall.

Mest blir det sysslor inomhus, dessutom har mina uppdrag satt igång för året och det blir alltid lite extra arbete för att få igång alltsammans - mycket trixande och fixande vid pianot och datorn.

På bilden syns utsikten från min bloggplats inne i arbetsrummet.
Jag känner mej jättenöjd med öppenheten i lägenheten och ytorna, som faktiskt här och där är ....tomma! 

(Idag dubbelbloggar jag från Lisas torp, titta gärna in där!)

Ha en fin torsdag!

16 kommentarer:

Meta sa...

Det är härligt att ha kontakt med de övriga rummen när man sitter i sin lägenhet, då känns det inte så instängt.Det är väl bra att ha innegöra om man inte vill gå ut.
ha en fin dag
kram Meta

Solstrimmor sa...

Åh, det ser så inbjudande ut! Gillar högbenta pallen!

Ha det gott i vinterkylan, -16 just nu, huu!

Kramar från Eva-Mari

Mejrams! sa...

Jag säger det igen, vilken fin lägenhet du har fått tag på och så luftig. Kram Merja

Eleonora sa...

Ljust och fint och luftigt - vilken fin lägenhet du har hittat!

Nu har du väl även boat in dig riktigt ordentligt. Fint är det på torpet också. Skönt om du kan slippa de små mössen!

Kram till dig i kylan. Nu längtar vi våren - eller hur?

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den utsikten kan man inte klaga på, jättefint med såna stora öppningar utan dörr. Ljusslingan lyser så fint också.
Kramar/AM

Monica sa...

Förstår att du känner dig nöjd med luftigheten i din lägenhet! Tomma ytor är alltid skönt, vare sig det är i skåpen eller på golven! Tyvärr har ytorna en förmåga att ätas upp av SAKER när man bott länge på ett ställe...
Här har vi inte någon snö ännu, men nu är det minusgrader på nätterna, så skulle det komma nederbörd nu, så blev det nog snö!
Ha det så gott, kram, Monica

Viola sa...

Hallå, var inne på torpbloggen, mysiga bilder och vad trevligt att mössen håller sig undan, har varit lugnt även här denna vintern, bara -4 ikväll så vi får hoppas det ger sig, ha de, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tänkte just på det, när jag såg bilden och innan jag läst texten, att så stort och luftigt du har det. Jättehärligt. Alltså man (jag) blir ju lite kluven för jag älskar ju stugor och torp (som du ju vet vid det här laget) samtidigt som det är jättehärligt med bra uppsikt!

Ja, vi har också väldans otrevligt väder idag, det är minuskallt och snålblåsigt och rått i luften. Men jag har varit ute och gått en bra sväng, sådär 1½ tim och känner mig väldigt nöjd!

Agneta kram

Ann Kåge sa...

Hej!
Ser så luftigt och härligt ut. Visst får man en slags frihetskänsla av att kunna se från rum till rum så som du kan. Ibland är det nog små tomma ytor vi behöver. De gör väl nån slags nytta i tillvaron. Ibland.
Så fin skänken är i köket med lite sol på sig.(förra inlägget) Tänker också mycket på hur solen letar sig in lite längre för varje dag.Ha det så gott!
Kram Ann

Mamma C sa...

Du ser ut att ha en jättefin lägenhet.
Kram Mamma C

Anonym sa...


Hej! Det ser väldigt hemtrevligt ut hos dig!! Roligt att läsa din blogg!

Chokladvillan 1910 sa...

Vilket härligt rum ! Gillar verkligen öppenheten, det blir så trivsamt. Ja, vilken vinter det blev & det verkar som det ska vara ett tag framöver.
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

Elzie sa...

Din lägenhet ser verkligen inbjudande ut. Helt annorlunda mot de första bilderna på den, haha.
Här har vi kyla, blåst och ett lätt lager av snö på gräsmattan. Likadant som förra året med andra ord.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Rosa i huset i vitt sa...

Ser helt underbart fint ut
ha en fin helg
kram Rosa

OlgaA sa...

Så fin fick du det, Lisa!

Det finns alltid något att göra inomhus :)

Trevlig helg!

Kram/Olg@

G:a Affären sa...

Det var en fin bloggplats, så härligt med de öppna ytorna.
Ja idag blåste det kallt om öronen, ett riktigt soppväder! Men du, efterrätten med nersmulade pepparkakor, nötter och annat var en lågbudget..."strax före lön-efterrätt". En smulpaj med julrester och vispad grädde till.
Nu ska jag kika in i Torpet!

Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramar
Cia