lördag 8 augusti 2015

En annan andning


Det verkar faktiskt som om jag kommit in i en annan andning efter en hel veckas boende på torpet.


 Här är jag ju van vid att kunna koppla av, men jag märker att jag måste bo här en längre tid för att det inte bara ska handla om "måsten" när jag kommer hit, såsom gräsklippning, rensning etc.

Om det kommer några regnstänk intar jag bara kökssoffan en stund och läser lite, eller bara tittar ut genom det lilla fönstret...


Jag gläds otroligt åt min älsklingsros "White Nights"!

Ja, jag vet att jag tjatar om den hela tiden, men i år är den helt enorm och har vuxit med kraftiga stänglar. På varje gren är mängder av knoppar! (Jag kan verkligen rekommendera en kisshink då och då - det gör susen!)
Helt underbar är den!

Lite mulen lördag, med solglimtar! Skönt och behagligt ändå!
Önskar er en härlig helg!

9 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Mysigt där på torpet....härligt att göra ingenting ;))...idag har jag städat hela torpet..nja, dammsugit i alla fall ;))...nu ska vi snart på kräftskiva...hoppas det fina vädret håller i sej...skulle bli regnskurar i kväll...som tur är har värdinnan tak på altanen ;))
Ha en fin kväll ;))
Krram

Monica sa...

Förstår vad du menar med att kunna koppla av. Förr, när vi hade hus i Lund och detta som sommarstuga, så kopplade man av mycket mer här. Nu är det andra "måsten"...
Jag har alltid haft svårt för att bara koppla av, ser ständigt saker, som behöver göras!
Lita tryckande värme här idag, mer åska månntro?
ha det så gott i ditt fina torp!
Kram, Monica
P.S. Din "White nights" är underbar! D.S.

Mejrams! sa...

Ser verkligen underbar ut din ros! Ja, guldvatten kan göra underverk! Önskar dig fin kväll! Kram Merja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som du har en njutningsfull tillvaro. Vilken vacker ros.
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Älskar dina bilder, Lisa. Så vackra och så inspirerande!
Önskar dig en riktgt skön sommarsöndag!
/Anna-Karin

Agneta K-Åhs sa...

Verkligen en helt underbar ros! Och den gamla fågelburen är hur söt som helst.

Meta sa...

Håller med dig om rosen och jag är så glad att jag inte grävde upp den nu när den har börjat växa. Skönt att du har det gott i stugan
Ha det gott i veckan
kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så är det, man måste ha flera dagar
för och landa och inte bara göra
måsten. Och att det växer bra av kiss
har jag märkt. Vårat ute herr-kisseri (fniss)
på ön är vid en liten ek. Den lilla eken är
inte så liten längre! Finns två till, planterade
samtidigt, och dom är pyttesmå.
Kramar/AM

G:a Affären sa...

Tack för att du delar med dig av tipset, jag har vetat om det men glömt bort hur bra gödning vi själva har. Kanske för att det liksom hör till "landet", men jag bor ju på landet så det är bara att sätt igång.
Det här med att landa kan ta sin tid, kanske det mesta av det praktiska går först innan man tillåter sig att bara vara.

Kramar /Cia