fredag 28 augusti 2015

En fredagsblomma


Fredagsblomman är såklart en av mina rosor - favoriten "White nights", som jag hela tiden plockar in i knoppstadiet och som snällt slår ut och doftar. 
Murgrönan är ingen vanlig murgröna utan en "sommarmurgröna" - en monsterväxt, som kan slingra sej hur långt som helst och som växer med rekordfart! HÄR kan du läsa mera om den.

Helgagendan blir gräsklippning på torpet, fortsatt städning i lägenheten, vattna hos torpgrannen, grillning på gården med grannarna, samt extraövning med en av mina körer på söndag. 

Jag önskar er en skön och härlig fredag och helg!

5 kommentarer:

Ann Kåge sa...

Ser att du har fullt upp i helgen, så härligt att det ser ut som vi får sol i alla fall den sista helgen i augusti. Så vacker och fin helgbukett du gjort. Ha en härlig helg du också!
Solkramar Ann

Monica sa...

En riktigt "busy" helg, låter det som! Men bara trevliga saker, ja kanske inte städningen...
Här har vi fått en underbar sensommardag efter 11 mm välkommet regn i natt!
Hoppas att du får en solig, fin helg!
Kram, Monica

Hajan sa...

det skall jag komma ihåg, Sommar murgröna . Tycker om gröna slingor
Du har det jättefint i ditt vackra vardagsrum.
Kanske passar bra när det inte är så ljust inne.

Ha nu en trevlig helg med dina vänner önskar Hajan

Solstrimmor sa...

Den är underbar din vita natt! Och buketten så sirlig och enkel. Gillar den!

Ha en fin helg i ditt torp eller hemma med städning, hm, det senaste lät inte så kul... men ibland ett måste!

Kramar från Eva-Mari, som putsade ett fönster igår och tyckte jag var såå duktig:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med murgrönan till rosen.
Och det låter som en rolig helg, och
lite är det ju fortfarande kvar.
Fin söndag och kramar/AM