fredag 2 oktober 2015

Fredagsfrid


Solen lyser idag och det är fredag. Helledig och en ledig helg väntar! En snabb sväng till torpet för att vattna lite, kanske en tur till skogen...


 I onsdags var det kundkväll hos Violans gårdsbutik här i samhället, och det resulterade i en ny kudde! Den matchar min harlekinrutiga skänk, men rutorna här är svarta och mörkt gröna, syns inte på bild....


Igår slet jag ner den ymniga, sydafrikanska murgrönan, ni vet den snabbväxande som nästan har vuxit ur fönstret! 
Det känns luftigt och skönt i hörnet nu. (På förra bilden syns den lite). Jag har en likadan i andra hörnan av fönstret, men den får vara kvar än så länge...

En härligt solig fredag önskar jag er!

11 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Minst sagt skumt väder, hihi....mulet på förmiddagen, sen kom solen och nu regnar och blåser det som attan...ingen utedag här inte ;)...vilken tur att jag yogat och städat i stället för att ha loppisen öppen...annars hade det blivit panik in med sakerna i boden, hehe...
Ha en fin helg min vän!
Kramen

M/S Design sa...

Skönt att du får en ledig helg!
Kikade in på förvandlingen av lägenheten,det blev en helt ny lägenhet med en hemtrevlig känsla, så snyggt!!
Ha de bra
Mariana

Solstrimmor sa...

Kudden passar som handsken i soffan! Kul när man hittar en sak som är självklar. Trodde jag hittade självklart tyg till köksfönstren men när jag sytt och satt upp så är jag kluven... eller ovan? De kanske åker ner igen, hmm.

Din svarta bricka innanför fönstret på skänken... så fint stilleben!

Och vad din monstera trivs! Liksom mina (dina) sticklingar jag fick:)

Vacker väder, +18 men en förfärlig blåst idag.

Ha en fin vilsam helg.
Kramar från Eva-Mari

Meta sa...

Så skönt det ser ut hemma hos dig. förstår fullt ut att du inte gillade kylan (det gör inte jag heller)och skaffade dig den här fina lägenheten, där hade du tur. Nu blir nog resorna till torpet mindre för var vecka som gå. Helgen ska ju bli fin i alla fall. Den murgrönan hittade jag aldrig.
Ha det gott i helgen
Kram Meta

Hajan sa...

Tack skall du ha .

Så ljuvliga dagaret har varit bra här med
Det är nog ingen som kan klaga efter denna sköna fredag

Villa Ryttarängen sa...

Häftig kudde du hittat. Så fint med monsteran i korgen. Tänk att den växten skulle komma så starkt igen. Det ser verkligen mysigt ut hos dig. Kraaam Pia

Mejrams! sa...

Snygg kudde du har hittat, passar perfekt! Ha en riktigt fin dag, jag tror banne mig att det blir sol även idag! Kram Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Ledig helg! Lyx!!! Och du har det så fint hemma, måste vara skönt att bara kunna drälla omkring och skogen låter väldigt frestande! Ha det riktigt gott!
Kramar

MårsArt sa...

Ja, Lisa tiden går fort. Du har bott två år i din lägenhet och jag har snart bott ett år i min. Jag behövde ju inte måla om hos mig, men jag har ju gjort mig av med de flesta av mina skåp, så det blev ett problem när jag packade upp. Egentligen är väl problemet att jag fortfarande har för mycket saker...
Fast...ibland måste man unna sig något litet nytt som din fina kudde som passar så bra ihop med din rutiga skänk.
Tänk att du inte har något inbokat på en hel helg.
Penslarna kanske...
Kram
Agneta

Fröken Grön sa...

Så städat och fint du har det. Önskar att jag kunde säga detsamma om mitt hem just nu...
Kudden du köpte var himla snygg! Jag är också sugen på lite nya soffkuddar, - ett enkelt sätt att göra vardagsrummet lite nytt.
Ha en riktigt skön söndag!

Monica sa...

Vilken fin och passande kudde du har hittat! Som allt annat hos dig, genomtänkt! Anar du lite avundsjuka...
Ha det gott, kram, Monica