fredag 2 december 2011

En stillsam fredag...

...blir det idag efter allt arbete de senaste dagarna med både städning, ved och annat!
Igår var jag dessutom inne i stan i den stora gallerian och handlade - bara det - en bedrift, men allt finns ju där.


Idag ska jag mest njuta av att ha landat här i mitt fina hus.
Det mesta är i ordning - åtminstone det synliga, om man bortser från skåp och lådor, men där ska man nog inte titta :)!


Jag har tänt lite ljus och njuter av lugnet och stillheten som råder.
Lite förberedelser blir det idag  - imorron ska jag ha en liten bjudning - mina torpgrannar kommer hit och det ska bli jätteroligt!

Nu blir det kaffe och
jag önskar er en fin fredag!

23 kommentarer:

finas mammis sa...

Vilka vackra bilder du alltid bjuder på! Och va mysigt att få ta det lugnt en dag! Här ska det städas, kokas knäck (ska försöka i micron) och gås den vanliga promenaden i skogen med vovven. Ser ut som om det ska bli en lite kallare period nu så det behöver eldas i kakelugnarna också. Ha en mysig fredag även om inte vädret är det allra bästa!

OlgaA sa...

Så fin bur du har upplyst!! Så vackert!!

Du är värt att slappna av och ta det lugnt, efter allt arbete! :)

kram/Olg@

Dubbelörn sa...

Härligt med en dag då man bara tar in allt vackert o njuter!

Önskar dig lycka till med glöggfesten o en skön andra advent.

Kram

Vardag och flärd sa...

Du ska också ha en fin fredag i ditt fina hus! Jag ska också ta det lugnt men inte förrän ikväll, då blir det brasa, tända ljus och ett glas vin.
Kram Eva

Solstrimmor sa...

Oj vad vi är kottiga idag, både du och jag! Ja, jag har sett dina kottar tidigare också, det är så tacksamt att dekorera med dem. Jag hade tallkottar överallt i min lilla butik redan på nittiotalet och sen dess har de alltid funnits vintertid i mitt hem.

Så fint du gjort med riset runt kupan på glasfatet... är det lärk, eller?

Ha en skön andra advent och en trevlig bjudning (som jag är helt övertygad om att det blir)!

Kram Eva-Mari

Ann-Catrin sa...

Gud så härligt det låter.. att ha
det mesta i ordning och få njuta av det.
Ljuvliga bilder som alltid, ljus kan man inte få för mycket av..

Kramar från ett rätt grått Stockholm
Ann-Catrin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt du har det, och helt rätt och ta en dag bara till och vara och ha det gott.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Tänk att det redan är andra advent! Och jag har inte köpt en enda julklapp eller bakat en enda julkaka...
Lycka till på din glöggfest!
Helgkram, Monica

Monica sa...

Vackra bilder och skönt att du fått färdigt så mycket innan jul så lite annat hinns med också som galleriabesök:-)

Norr om Köpenhamn sa...

Så mysigt det låter med en lugn och skön dag! Jag skulle egentligen varit på jobb, men stora tjejen är sjuk. Så det blev en mysig hemmadag med båda tjejerna! Just nu sover bägge och kaffepannan är laddad.....mmmmm här är det också lugnt o skönt nu ;o) Njuter!!!

Ha en mysig adventshelg med torpgrannarna!
Kram
Ulrika

john sa...

Your house looks lovely and peaceful ! the birdcage is an interesting shape. Hope you have a nice party ! Gail x

Hanna sa...

Så jätte fint du har det.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker slipad kristallkupa!! Härliga stämningsfulla bilder hos dig. Vad roligt med en bjudning, det är alltid trevligt att lära känna grannarna lite mer.

Jag ser fram emot mitt "storstadsbesök" och har haft dig i tankarna senast dagarna. Du har nämnt att du har en favoritbutik (inredning) i gamla stan som du brukar besöka. Vad hette den?

Ha en skön 2:a adventshelg!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Hej
Jag är en fd. bloggare som fortfarande kikar runt hos mina favoriter , och du är en av dom , så spännande det är att följa vad du har för dig, så tufft att flytta från Stockholm, och så mycket du klarar av själv , jag är impad...
Ha en skön Helg med trevlig fest det låter så mysigt, du verkar ha fått toppengrannar.
Elisabet fd. Tildes hus o sen trädgård

Viola sa...

Det har varit en sådan dag...men idag har en hel del hittat hit :) nu är det fåtöljen som gäller och just nu paus i idol, ha det gott i soffhörnet, kram

Vintage House sa...

Hej
så fint du har gjort och vad skönt att ha landat.. det med lådor och skåp kan vi hoppa känner igen mig...
massa mys till dig...
kram
sandra

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Lisa,

Åh så skönt att få "landa" här i lugnet hos dig efter en ovanligt stressig fredag. Mitt hår doftar köttbullar och pepparkakor, men hur jag än försöker lyckas jag inte rikigt locka fram någon julkänsla än. Här hos dig är det dock varmt och mysigt, och kanske behöver jag just det, lite lugn i sinnet för att få lite jullängtan.

Din klassiska julstjärna i fönstret känns härligt nostalgisk, och även om du pyntar med återhållsamhet, så gör du så fint, så fint, och stämningsfullt. Och vilket vackert vedträ! Din headerbild med lilla granen gillar jag, och önskar så att det växte dikesgranar här omkring - jag skulle gärna plocka hem ett par stycken!

Hoppas du får en vilsam helg nu - efter dina hektiska veckor med flytt och uppträdanden och allt möjligt är du väl värd en riktig slö-helg! :-)

Kram, Helena

H A N N A S - F O R M sa...

Så himla härligt att titta in här...du har en så fin och harmonisk känsla...tack söta för din hälsning Lisa, du är fin!

KRAM
Hanna

gamla skolan sa...

Så skönt att du börjar komma till ro i ditt nya boende !! Ser så mysigt ut !!
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Coquina sa...

Vad fint =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Vida sa...

ja du är värd en lugn dag efter allt slit;) njut vännen och jag njuter av din blogg;) fint vackert och inspirerande:o)

Vidaskogspromenadkram

Felix sa...

Det ser så lugnt och harmoniskt ut hos dig! Jag är imponerad att du har hunnit få så mycket på plats redan. Men när det är roligt jobbar man gärna...

Adventshälsningar
Elisabet

rosenälvorna sa...

Hej, stämningsfulla bilder, ha en fortsatt skön helg! Christina