måndag 23 maj 2016

Återuppväckt!


Äntligen har jag fått ordning på datorn, eller....snarare, den har blivit återuppväckt, genom en ny, piggare hårddisk.


Min snälle kusin har varit här och jobbat i många timmar för hitta gamla filer och för att få till det hela...


 
Under tiden står naturen utanför och bara lyser av alla vackra blommor och blader! 
Jag har plockat både syréner och konvaljer borta på torpet och det doftar här hemma av försommardofterna! 

Nu har jag i alla fall en präktig backup där alla gamla filer ligger, så jag känner mej trygg och kommer att spara ALLT där hädanefter!
Vilken pärs detta varit må ni tro! Det är skrämmande hur beroende man är!

TACK för all uppmuntran från er! Nu tänker jag fortsätta att njuta av försommaren och av allt det vackra och hoppas att ni gör detsamma! 
Lisa

10 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så skönt - jag förstår vilken lättnad det är! Min dator är inte heller riktigt pigg för närvarande, men jag fasar för att byta...
Ja, just nu får man skynda sig att njuta av allt nyutslaget, för här har varit varmt länge utan en droppe regn!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Datorstrul är så otroligt frustrerande när man är van vid att klara det mesta själv... och nu inte KAN! Sån tur att du har en så rackarns duktig kusin! Välkommen tillbaka, du har varit saknad.

Njut vidare nu när livet är lättare igen!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Bra jobbat! Håller med dig vilken pärs det är när det tekniska krånglar och man vet inte om bilder och information är borta för alltid (jag har lyckats med det några gånger...)
Fina bilder du bjuder på och ha nu en skön tisdag!
Kram från Titti

Hajan sa...

TRODDE DU VAR PÅ NÅGON SEMESTERRESA, DET ÄR JU ETT TAG SEN DU HÖRDES AV. VET DU JAG TROR DET ÄR FLER SOM HAR NÅGOT FELMPÅ DATORN,
DET ÄR INTE RIKTIGT SOM FÖRR.
MEN JAG SKRIVER FÖR ATT ROA MIG SJÄLV OCKSÅ, SÅ KAN DET VARA
NÄR MAN FPR TID ÖVER.

HÄRLIGADAGAR NU ÄNDÅ.

john sa...

What lovely bouquets....perfect for summer ...I can almost smell the lilac from here !....Gail x

Meta sa...

Vilken lycka att ha en sån kusin. Bra gjort av honom. Skönt att du fått rätt på allt och att det känns som vanligt för hu vad det är konstigt när den inte fungerar.
Härliga bilder på dina fina blommor det njuter jag av
Ha en fin tisdagskväll
Kram Meta

Eleonora sa...

Det är så fint att du fått tillbaka din dator. Vilken duktig kusin du har! Nu hoppas jag att du med glädje ska fortsätta dels dina inlägg och även dina kommentarer på FB.

Ha det gott min vän
Kram från
Eleonora

M/S Design sa...

Datastrul är inte kul...som tur var har vi en jätte duktig kille som löser alla problem, men det är lite långt ifrån dej.
Mina gula tulpaner rodnar något på slutet men dom är trogna återkommare.
Ha de bra
Mariana

Erikslundsliv sa...

Så bra med en datakunnig kusin att få hjälp av!
Vilka underbara buketter du plockat! Nu är tid att njuta av vår gröna sal ute!
Ha det gott!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Åh vilken tur !...vilken pärs det måste ha varit !
Duktig kusin också...utan honom skulle det väl inte ha varit bra nu antar jag ?...ha en fin kväll och morgondag !!
Kram