onsdag 14 december 2011

JULPYSSEL

Igår förvånade jag mej själv genom att tillverka denna julstjärna i papper!


Jag brukar inte göra så mycket pyssel, utan använder väl mest det gamla pyssel som redan finns eller så tar jag det mesta från naturen.

Den här stjärnan tillverkades väl mera på ren envishet och beskrivningen lär finnas på ett mjölkpaket...! HÄR kan ni läsa beskrivningen!

En väninna var här på kort fikabesök. Hon hade just varit på pysselkväll och försökte förklara vilken stjärna de hade gjort.

Hon började klippa i ett av mina skrivarpapper och försökte sen förklara resten, men jag fick ingen riktigt klar bild av hur stjärnan skulle bli....!
Så råkade jag titta in hos bloggen "Snäckskalsdalen" och se där.....där fanns den färdig och klar!

Genast satte jag då igång med tillverkningen, gjorde några felklipp i början, men sen lossnade det och gick av bara farten!
Riktigt stor och blaffig blev den och passar utmärkt på min fina trädörr!
Mera julpyssel hittar man hos Fabriken! Oj, så många fina saker folk gör!
Hur har ni det själva - pysslar ni något, eller är kanske allt sånt redan klart?
Hursomhelst - ha en fin kväll!

32 kommentarer:

bakom berget sa...

Men oj!! Va imponerad jag blir. Undrar just om jag skulle fixa det där. Jag såg oxå inne hos Agneta att dom hade gjort så vackra stjärnor. Jaa, jag måste nog testa.

Ha en fin kväll! Kram från Åsa.

Snäckskalsdalen. sa...

Haha! Ja, en sån gjorde min helggäst så där i förbifarten bara, jag förstod ingenting. Och hon tog också skivarpapper så våra är nog lika stora.
Nej, det låter kanske inte så upplyftande men det känns som om julpysslandet på något sätt nått sin kulmen, jag gör nog som du, plockar det mesta ute i naturen. Kottar och pinnar och kvistar.
Agneta kram

Viola sa...

Superfin...du kan börja tillverkningen nu inför nästa julmarknad. en klar vinnare, det är bara att boka ett bord :) kram

gamla skolan sa...

Men oj !! Den var ju väldigt vacker , men ser oerhört komplicerad ut . Undrar om jag hade haft tålamod till det , var det mycket svårt ?
Kramar // Susanne ♥

Maria sa...

Ja dom är sååå fina. Passar ju som sagt utmärkt på din mörka dörr. Önskar dig en fin fin kväll. Kram Maria

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin stjärna och med skrivar papper ,låter kanon bra
Ska nog försöka
ha en bra dag

Mejrams! sa...

Nej men den är ju jättefin, undrar om jag klarar av att fixa en, måste nog testa. Jag är nog inte så pysslig av mig men någon liten krans brukar det bli. Var den svår att göra Lisa?/Kram Merja

Vardaxlyx sa...

JÄTTE fint!
Kramkram

Vida sa...

men så fin..ser så proffsig ut;)) underbart när man ser all kreativitet ;)

älskar att skapa med min symaskin;)

Vidafortsatttrevligkvällkram

lotta sa...

Imponerande stjärna!! jag gillar ockå nobelkronan och mycket annat fint hos dig!! Kram Lotta

Monica sa...

Haha, jag kände genast igen den från Snäckskalsdalen! Det är nog bara jag här i bloggvärlden, som inte är det minsta pysslig...
Här blir det mest de gamla (men kära) julsakerna som kommer fram!
En julgrupp i någon form brukar jag göra och några krukor och lyktor på terrassen invid entrén får räcka här! Må så gott, kram, Monica

Tinas bo sa...

Den är jättetjusig!!
Men den ser väldigt komplicerad ut...
Ska kolla länken hur du gjort den!! :)

Kramis Tina

Anonym sa...

Wow!! Jättevacker! Så duktig du är! Ser pilligt ut..
Ha en fin dag
Kram Lily

LantlivsAnette sa...

Men åhhh vad fin stjärna, himmel vad du är duktig !!
Jag har pysslat lite jag också..med bokmärken och glitter..
Kraaam Anette

Solstrimmor sa...

Så fin och gracil! Passar fint på den gamla dörren. Men den ser minsann inte lätt ut att göra!

Ha en bra torsdag!

Kram Eva-mari

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Den är så WOWIG tänk att man kan göra en sån , törs inte ens pröva även om du säger att det går !!
Vackert mot träet !!
Här pysslas det inte mycket , har inte plats för mer :-)
Kraam/Lotta

Vintage House sa...

Hej
Jag såg den stjärnan på ett mjölkpaket och du har gjort den kanonfin.....
önskar dig en fin torsdag
kram
sandra

Vardagligtsvammel/Anette sa...

Oj! vad fin, ser pilligt ut...

C De-sign sa...

Sådana vita stjärnor gör mina elever..... du har ju julpysslat i veckor nu....!!! hos mig blir det mer sparsmakat men granen ska in nu i veckan och den njuter jag nog mest av... ger en härlig doft och stämning tycker jag. Kram fr C

viveca sa...

nu får jag ta mig i kragen.
har fölt din blogg runt ett år nu.först den gammla och nu den nya.
kan inte förstå varför men har aldrig lämnat en kometar.vilket är dålig stil

men jag njuter dagligen när jag kommer hit tittar på alla foto och blir inspererad
stor kram för all tid du lägger ner på bloggen

Tre Tanter sa...

Verkligen vacker stjärna, lite tålamodsprövande kan tänka! Välkommen in till oss på en nostalgitripp.

3 tanter

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser svårt ut, blev en jättefin stjärna. Jag är urdålig på pyssel, om inte målning räknas.
Kramar
AnnaMaria

Marie sa...

Vilken fantastisk vacker stjärna du har gjort!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Kamomilla sa...

Imponerande!!

Fröken Grön sa...

Du är allt bra händig, du! Så jättefin stjärnan blev.
Själv sitter jag och klipper och klistrar för att få till några julkort. Inte klokt vad tiden flyger iväg när man sitter och pysslar!
Hoppas du får en fin fredag imorgon!
/Anna-Karin

Norr om Köpenhamn sa...

Wow, så fin!! Den ser otroligt komplicerad ut....hade jag aldrig gett mig på ;o)
Jag känner mig ganska färdigpyntad nu, går mest runt o njuter av det jag har gjort, packar in klappar och dricker glögg :o)

Önskar dig en mysig 4:e adventshelg!
Kram
Ulrika

Livsnjutaren sa...

Wow, får se om jag kommer tillbaka och försöker mig på den;) Jättefin;) Kram/Fia.

Miriam - The Workshop sa...

Men åh, vilken fin!

Ann-Catrin sa...

Hej Lisa!

gud så imponerad jag blir.. så himla snygg stjärnan blev och så snyggt mot den gamla dörren!!

urkass på julpyssel tyvärr.. och inte mycket tid..
tar fram lite av det som barnen gjort annars som du.. natursaker.. det är så fint!!

kram och trevlig helg
Ann-Catrin

Rut och Signe sa...

Den blev så fin! Själv pysslas det inte alls denna jul, suck. Ingen är sugen på julpyssel i år så jag får väl inse att barna blivit stora. Vilken sorg! Ska dock försöka göra mig lite godis för jag är ju en sån gottegris minsann.

Ha en skön helg, Marie

Borgmästaren sa...

Läcker stjärna! Fin bakgrund du hade till den!

Lisbeth Williams sa...

Inspirerande julpyssel!! God Jul önskar Lisbeth http://wabisabi-style.blogspot.com/