onsdag 5 juli 2017

En liten sommarutflykt och svampletning


I veckan var en väninna och jag och besökte ett stundande litet galleri, där vi ska ställa ut i början av september! Det är ett gammalt stall, som här har fått en liten veranda/entré.



I själva förstugan såg det ut såhär! Väninnan är keramiker och jag ska då ställa ut lite akvareller och kort. Så passande i denna vackra miljö! 
Det är på den gården där jag tidigare hyrde ett hus, innan jag hittade min lägenhet.



På gården finns ett riktigt gammalt torp, bland det äldsta i trakten, som är så där lagom fixat och stämningsfullt!



 Härligt sköna vrår, med gamla saker och möbler.



Vi blev bjudna på läckerheter - bl.a. en jättegod bakelse på kladdkaka, grädde och smultron! Tala om sommarsmak!



I veckan har jag också varit en tur till skogen för att titta till svampbeståndet och det var inte mycket att hurra för, vill jag lova! Några ynkliga små knoppar bara!
I skogen är det kruttorrt och vi får mest skvättar med med regn lite då och då, när man minst anar, däremellan blåser det hårda vindar och inte nån särskild värme heller.
Nåja, sommaren kanske kommer igång....så småningom!

Ha det gott!

7 kommentarer:

Monica sa...

Vilket underbart ställe för dig att ställa ut dina fantastiska bilder! Dom passar ju så perfekt in i den miljön! Man får en sådan lust att sätta sig vid det där lilla bordet och skriva på den där gamla skrivmaskinen med fönstret på glänt och gardinen fladdrande i sommarvinden...
Så roligt att det är på gården där du hyrde ditt hus! För fyra (4) år sedan!!!
Härliga sommarbilder, Lisa!
Kram/Monica

Solstrimmor sa...

Men så roligt att du ska ställa ut! Och att vara två är ännu roligare! Ett projekt att se fram emot ger onekligen livet extra krydda! Då måste du visa bilder sen... synd att avståndet är så långt mellan oss. Så fin miljö ni kan nyttja, passande och somrigt så det förslår.

Mina kantareller var också små och torra... men goda ändå. Vi skulle behöva mycket mer regn, det dammar i skogen. Jag grävde upp en liten ekplanta och jorden var helt torr även långt ner.

Sol idag också och jag tänkte ta en tur runt sjön. Blåser gör det, som vanligt. Men det får vi leva med.

Önskar dig fina dagar!
Sommarkramar från Eva-Mari

The Swedish Wildflower sa...

Vilken trevlig liten utflykt och framförallt vad spännande att du och din väninna ska ställa ut där i höst. Vad roligt! Det är synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade det varit roligt att se er utställning men jag hoppas att du kommer visa lite bilder här på bloggen så att vi på sätt och vis kan vara med iallafall.
Tusen tack snälla Lisa för all värme och omtanke som du har spridit i mina kommentarfält genom åren. Det har varit ett sant nöje att läsa dina kloka ord och funderingar och jag är så tacksam över allt fint som du delar med dig av här på din egen blogg. En blommande livsnjutare är vad du är och jag är så glad över att våra vägar möttes i denna bloggvärld.Även om jag nu slutar att blogga och lämnar bloggvärlden kommer jag fortsätta att kika in här i din vackra vrå då och då. För att se hur du har det och få en dos av alla dina vackra bilder.

Sköt om dig!♥

Kram Lotta

HWIT BLOGG sa...

Ja var är sommaren?? Jag efterlyser den också! Så vackert ställe du visar, en riktig idyll!!
Sommarkram från Titti

Erikslundsliv sa...

Ingen svamp i sikte här heller tyvärr! Undrar just hur det ska gå med svampskörden i år, en ynka påse kvar i frysen från i fjol så nu vill jag fylla på förrådet igen. Vilken fin liten gård, perfekt för dina fina målningar!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Loppisälskare sa...

Om sommaren lyser med sin frånvaro så gör den det iallafall inte i dina bilder, så vackra. Ser verkligen ut som en mycket vacker plats och underbara miljöer. Så roligt och spännande att ha utställning i den miljön.
Kram RosMarie

Rost och rädisor sa...

Vilken härlig miljö att ställa ut i, som gjort för dina underbara akvareller och kort. Jag vann ju två sländor av dig för ett par år sen, som jag är så glad för.
/kram Anette