torsdag 13 juli 2017

Rosiga, rosa dagar och lite Elvis


 Mina Mormorsrosor blommar i överflöd just nu! 


 Vilken blomning detta är, och Praktlysingen är i sitt esse den också!


 De ramar nästan in hela torpet - det är bara tacka och ta emot! 


Ännu mera rosa - Höstanemonen har också börjat blomma! 
Den vill jag ju flytta, men jag hinner aldrig, den hinner alltid före med blomningen och då känns det för sent. 


En annan höjdpunkt mitt i rosendagarna är Fröken Elvis, som jag hörde igår kväll på ett berg alldeles vid havet!
Fem härliga tjejer, som strålar av musikalitet och humor! 
Har ni möjlighet- så se dem! Åh, så bra de är! 

Jag fortsätter att njuta av mina rosor och snart är de senare på gång!
Mycket trädgård och blommor nu och jag frossar verkligen och i helgen väntar jag gäster! Life is good! 

8 kommentarer:

Hajan sa...

Hörde dessa flickor i denna eller förra veckan på TV.
De skulle till någon ort i Östergötland.
Tror det var på programmet Sverige runt. De talade om att det var
en låt som de inte ville översätta till Svenska.
Nu kan Du gärna inte ha det vackrare ,än vad Du har just nu omkring Dig.
Trevligt Veckoslut

Monica sa...

Otroligt, vilka rosor du har! Man tror ju, att man befinner sig i en botanisk trädgård någonstans... såå vackert! Man får verkligen passa på att njuta när det är så där!
Tänk att din höstanemoner blommar redan - mina har långt kvar, tror jag. Men det är väl olika sorter. Mina tvåfärgade (mörkare och ljusare rosa) sprider sig alldeles väldigt och fyller snart hela rabatten på bekostnad av andra blommor. Men dom är omöjliga att bli av med! Nåja, man får bara glädja sig åt dem!
Syster Elvis har jag aldrig hört talas om, men ska kolla efter deras uppträdanden!
Kul med gäster!
Sommarkram till dig!
Monica

House and Garden by Bia sa...

Så mysigt och fint du har på ditt torp ;))
Älskar blommor jag med...just nu har jag plockat in pioner i rosa !
Doftar gott gör de också...tog några från svärmors tomt, mina har bara små knoppar ännu och är väldigt sena varje år.
Hoppas din helg blir trevlig och bra ;)
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Ja life is good...bäst att njuta av varje sekund nu :)
Grönt o skönt i din trädgård också!
Sommarkram från Titti

Solstrimmor sa...

Vet du? Höstanemoner förknippar jag starkt med dig! Vet inte varför men kanske jag blev uppmärksammad på de då för mig okända anemonerna i begynnelsen av Lisas torp? Jag hade några i min trädgård men de hann aldrig växa till sig under min tid. Undrar hur de ser ut nu?

Fröken Elvis har jag hört ett par gånger på tv. Otroligt duktiga och så bra koncept.

Idag hoppar jag iväg till Stora Skedvi och Ateljé Y. En kombinerad trädgård, galleri och café som också har underhållning och föreläsningar, dock inte idag. Hoppas du också ska göra något roligt!

Kramar från Eva-Mari

Loppisälskare sa...

Åh så vackra blommor!
Ser bedårande ut på ditt torp.
Jag har lyssnat på fröken Elvis och tyckte verkligen om dem. Lite annorlunda och mycket musikaliskt.
Ha fortsatt sköna dagar på ditt lilla torp. Än har sommaren mycket att ge.
Kram RosMarie

Erikslundsliv sa...

Så underbart fina rosor! Och fantastisk färg på dem också!
Vilket kul namn på tjejgruppen, Fröken Elvis.
Ha det fint i solen!
Kram, Ann

MårsArt sa...

Tänk att det finns Fröken Elvis! Vilken vacker torpträdgård du har! Vissa av växterna som du har där får mig att minnas växter som vi hade i trädgården vid vår sommarstuga när jag växte upp. Sommarstugan har vi kvar, nybyggd, men tyvärr är inte många av de gamla växterna kvar.
Ha en fortsatt skön sommar!
Kram
Agneta