fredag 21 juli 2017

Högsommarfester


 Högsommaren blommar som allra bäst nu...



Både i trädgården och på uteplatsen blommar det! Här är Tvillingsporren, som verkar stortrivas.



 I köket dukar jag upp för kaffe - det är den årliga kusinträffen, en av årets höjdpunkter, som är på gång och i år ses vi på mitt torp!


Till kaffet blir det ananaspaj, som jag sen toppar med jordgubbar och röda vinbär, samt lite florsocker, sen vispgrädde till det! Mums!



Eftermiddagen flyter på och det blir dags för det obligatoriska bubblet, och babblet förstås! 
Sen blir det grillning och krossad färskpotatis, men den goda desserten intar vi inne i köket - det är kyliga kvällar.



En härlig eftermiddag och kväll blev det och vi hade som vanligt mycket att avhandla inpå småtimmarna.
Vi hann i alla fall sova ut och det blev långfrukost i sommarsolen ute på torpgården! 
Dagen till ära njöt vi också av rosen New Dawn som har börjat blomma.
Jag kan också upplysa om att min älsklingsros, White Nights har klarat sej och börjar slå ut vilken dag som helst. Den har både fått kaffesump och lite från kisshinken och verkar trivas utmärkt!
Bilder på den kommer när den har slagit ut!

Ja, festerna avlöser varandra - förra helgen hade jag brorsönerna här från Stockholm, samtidigt som det var stor marknad i byn. Fantastiskt trevligt hade vi förstås då också!

Nu ska jag njuta av dagen, äta rester och imorgon är det dags för födelsekalas inne i stan!
Ha det gott i sommarsolen!

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

ja inte har vi någon värme precis, men man får väl göra det bästa av situationen ;))....har solat ute idag och suttit ute på terrassen en stund, men nu är det bara 15 grader så nu går jag in...eller sätter mej i lill stugan ett tag med ett glas vitt och en tidning ;))
Ha en fin helg !
Kram

Monica sa...

Ja, visst är det så, att umgängeslivet flödar på sommaren! Att ha en kusinträff låter jättebra; då blir det ju faktiskt av att man träffas! Vi har också lite sådana hållpunkter i tillvaron!
Det låter så gott och trevligt hela din kusinträff och så mysigt att alla sover över!
Här har det varit lätt duggregn hela dagen, men jag hoppas på sol i morgon för då ska Vivi (dottern på Schaggarp) och jag göra en lite utflykt! Kommer säkert på bloggen...
Ha en fin helg, kram från mig!
Monica

Solstrimmor sa...

Så roligt med kusin- och brorsönerträffar. Och de får minsann komma till den bästa träffpunkten... ditt torp! Gott för både mage och själ.

Förstår att du är glad över att din kära ros White Nights har börjat blomma. Rätt behandling ger resultat, hihi!

Tack för dina fina kommentarer Lisa!

Ha en fin helg med kalaset i stan.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Så kul med en tradition att ha kusinträff! Och ni hade till och med fint väder, vilken tur!
Härligt med alla blommor som du visar, det finns ett överflöd nu, bara att njuta!
Ha det gott!
Kram, Ann

Maria at inredningsvis sa...

Härliga sommarfoton och den pajen ser ju bara SÅ god ut :)

Hotelltips idag på bloggen:)

Ha en kanon start på hösten!

LOVE Maria