torsdag 17 maj 2018

Blommor, vart jag än vänder mej...


Blomningen i mina äppelträd är enorm i år! Det doftar och surrar i hela trädgården just nu! 


 Så många oranier det måste bli av detta! Förra året var det inte en enda blomma, och ingen frukt! Nåja, vi får se hur det artar sej. 


 Det ena efter det andra slår ut, här är Spetsmössorna, som är lite marktäckande i min lite orediga rabatt, efter föregångarna som redan blommat ut - krokus och annat.


Hemma på nattygsbordet står liljorna kvar efter buketten från en dryg vecka sen. Jag slängde dem igår! Verkligen hållbara.

Just nu är jag på väg till torpet för att vattna igen! Det är väldigt torrt efter all denna värme. Igår hade vi ca +28 grader! Jag och trädgården längtar efter REGN nu! Hoppfulla moln idag, men enligt prognoserna ska det visst inte bli regn ändå.

Jag försöker verkligen njuta allt vad jag kan denna tid, men det är svårt att hinna med allt som bara exploderar nu.
Jag vet att syrénerna väntar mej på torpet idag! 

Ha sköna och njutningsfulla dagar!

3 kommentarer:

Monica sa...

Såå fint med äppleträdet! Jag minns hur besviken du var i fjor när det varken blev blommor eller frukt!
Ja, vi har lika torrt här och inget regn i sikte. Jag vattnar krukorna, men rabatter och gräs får klara sig, även om det skär i hjärtat när man ser hur dom hänger.
Nu ska vi ha familjekalas till helgen, så då är jag gärna utan regn, men sen...
ha det gott och njut!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

I denna ljuva sommartid... gå ut min själ och gläd dig vid, den stora gudens gåvor. Ja, den psalmen är lättnynnad denna tid! Så underbara bilder du visar! Tänk så många kärror du kommer att få köra i höst, hihi! Nåja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Mycket härligt finns att glädja sig vid innan dess. Jag önskar så att vädret håller sig över pingstens alla brudpar. Må gott och njuuut!

Glad pingst!
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Oj så långt blomningen i äppelträdet kommit hos dig !
Här har det bara börjat ;)...hoppas det kommer igång snart, men jag tror inte det blir så mycket blommor, verkar inte så ;(.
Men vilken fin sommar vi fått så här långt !....helt otroligt !
Hoppas hela sommaren blir lika fin. Om inte så har vi i alla fall två veckor med värme o sol i september att se fram emot ;)) då vi åker till Alanya !
Ha en jättefin vecka !
Kram kram