fredag 11 januari 2019

In med vårkänslorna

 
I helgen åker alla påminnelser om julen ut och jag har börjat preparera lite för vårkänslor. Det känns alltid ganska befriande att plocka bort julen. 
Första körsbärskvistarna togs in igår och jag hoppas på blomning snart...

 
En kruka med lökar (narcisser) har också tagit paradplats i mitt kök.
 
 Tulpaner kan man ju bara inte motstå!

 
Jag gör så gott jag kan för att få till lite vårkänsla inomhus. Den där vårkänslan som man kan suga länge på, och det lär vi få göra - det är ju bara knappt mitten av januari ännu. Det känns som om vårlängtan är starkast så här års. Tiden går ju som bekant väldigt snabbt!

I helgen blir det förberedelser inför nästa vecka när allt stampar igång igen, med både kör och gympa! Så skönt när det blir vardag igen och just nu tittar solen fram!

Önskar er en skön och fin helg!

4 kommentarer:

Monica sa...

Ja, det är nog så: Nu är vårlängtan som störst! Här har julsakerna varit borta nästan en vecka och första tulpanbuketten är redan slängd! Idag när vi gick längs stranden, syrran och jag, kändes det faktiskt som tidig vår. Solsken, nästan ingen vind och 5-6 grader varmt!
Visst är det skönt när det blir vardag igen, även om man inte jobbar, så blir man förvirrad av alla helgdagar.
Ha en skön weekend och krya på dig riktigt!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Åh, körsbärskvistar! Önskar jag hade ett träd i närheten. Får nöja mig med andra kvistar, vackra de också. Annars gör jag som du, mojjar mig bland tulpaner! Och snart pärlhyacinter... Har äntligen (igår) fått en op-tid! Hurra! Perfekt tid, mitten av februari, då hinner jag återhämta mig till riktiga våren!

Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

pelargon sa...

Varenda bild andas ju vår!Som sagt, tiden går ju så fort,så snart är vi där igen.Väl att det finns vårväxter att köpa från januari.Och så alla kvistar.Jag såg så fint blåbärsris idag,men har inte plockat än.
Vi fick lite snö för nån dag sedan,men nu är den borta igen.
Här är julen kvar ännu,men imorgon är det ju Knut,så efter det åker julen ut.

Ha en riktigt bra vardagsvecka!
Kram Margareta

HWIT BLOGG sa...

Ja tänk att man vill ha vår så fort julen är över...hos mig är både gran o pynt nerpackat och jag bara "vilar" in ljusare tider :) Kvistar måste jag också plocka in - bra tips!
Ha det gott...
Kram Titti