onsdag 16 januari 2019

Tulpaner och drömmar

Igår var det tulpanens dag och jag lade ut tulpanbilden, från något år sedan. Så vackra de är och fådda, säkert köpta i stan, eftersom de slår ut och inte torkar ihop.

Idag är  det onsdag och snön vräker ner och snart ska jag åka de 2,5 milen in till stan för körövning med min kör. Man kan bara hoppas på att väglaget inte är alltför dåligt.

 
 Så typiskt att jag börjar drömma framåt då. Växthusdrömmarna tar visst aldrig slut...

 
 Tänka sej att kunna sitta i vårsolens sken här - skyddad från ilskna vindar och kyla..

 
Så många varianter det finns! Gamla fönster kan man ju också bygga av, jag har tre och har länge funderat på att bygga in min lite sunkiga uteplats, med gamla fönster...

 
Så mycket växter skulle jag nog inte ha där inne, mest sköna sitt- eller liggsaker, som här! Åh, så inbjudande det ser ut!
(Alla bilder utom tulpanerna är lånade från Pinterest)

Nåja, drömma kan man ju få göra en dag som denna.
Nu gäller det att packa ihop och ge sej iväg!

Ha en fortsatt fin vecka och visst har det väl blivit liiiiite ljusare?

4 kommentarer:

Monica sa...

Usch, det är inte roligt att ge sig ut och köra när det är sådant väder! Vid det här laget är du förhoppningsvis hemma igen helskinnad!
Ja, drömma får man göra så här års! Oxveckorna minns jag att jag skrev att det var vid den här tiden i fjor. Tungt och jobbigt är det i alla fall!
Men det är ljusare på eftermiddagarna...och jag kan skymta snödropparna!
Ha det så bra, kram, Monica

Margareta sa...

Hoppas det gick bra med din bilresa.Jag har största respekt för halka och snö.
Jag halkade omkull häromdan,precis utanför huset.Det var en isfläck och snö på den.Precis där skulle jag gå givetvis.Pang!.Det gick bra ,men det gjorde ont både här och där.
Idag är all vår snö smält igen,och så plötsligt,på morgonen, slog det om till minusgrader och jättehalt på marksten och trappor och även på vägen.

Men drömma kan man ju om tider utan halka och snö.Härliga bilder på växthus/uterum.
Just nu skiner solen här och det är ljust och fint!

Ha det så bra!
Kram Margareta

Solstrimmor sa...

Visst är det härligt att drömma! Och du har ju något att fästa din dröm vid... ditt härliga torp. Såklart att du ska förverkliga din dröm! Säkert finns det någon trevlig snickare (hm) i din närhet som kan hjälpa dig? Annars kan du säkert själv? Ser fram emot drömresultat!
Ja, det där med tulpaner... som att spela på lotteri. Jag älskar när de slår ut och breder ut sig men oftast nuförtiden torkar blommorna ihop innan. Just nu har jag faktiskt en utslagen bukett som jag gläder mig åt. Och solen skiner genom köksfönstret precis nu!

Kör försiktigt!
Kramar från Eva-Mari

Hemma hos Märtha sa...

Så fint med tulpaner! Brukar bli ett antal buketter varje vår....:-) Vilka fina växthus du visar och drömmer om! Skulle vilja ha allihop..:-)
Ha en mysig helg!
Anne-Lie