torsdag 16 maj 2019

Eftermiddag i majträdgården

 
 På torpet är det nog som vackrast just nu! Päronträdet blommar för fullt och likaså äppelträden! Helt underbart är det och just idag var det sol och ganska varmt och lite skydd för den envisa blåsten just på torpet.

 
 Jag har plockat en liten majbukett mellan rensningarna.

 
Jag går runt i trädgården och konstaterar att dillpionen har satt nya skott och att det i alla fall blir en blomma i år.

 
Löjtnanshjärtat däremot verkar bli mitt ständiga bekymmer, som aldrig vill blir något med. Endast två år gammalt och verkar redan ynklig. Så retfullt det är när man ser stora ruggar av dem i ödeträdgårdar som ingen bryr sej om!

 
Idag har jag pendlat mellan ogräsrensning och denna bok, som jag inte kunde hålla mej ifrån! Så oerhört spännande och berörande om denna familjs livsöde. Både smärtsamt och vackert och så bra han skriver Alex Schulman!

Tusen tack för grattishälsningarna i mitt förra inlägg!

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så frodigt och grönt det ser ut i din trädgård! Här är det så torrt, att gräsmattan fortfarande ser för bedrövlig ut. Idag har vi faktiskt haft vattenspridaren på hela eftermiddagen.
Så härligt att du kommer att få en blomma i dillpionen, dom lär ju vara lite kinkiga, men oj, så vackra!
Så fint det ser ut med dina odlingslådor - har du sått i dem än?
Ha det så skönt i försommarsolen, kram från mig!
Monica

Rämmengården sa...

Så vackert det är nu i maj. Underbar tid. Man mår så gott när det börjar grönska. Ha en fin helg kram Nina

Solstrimmor sa...

De vackraste dagarna är nu. Din trädgård är ljuvlig! Du vet väl att dillpionen är sen i starten? Men din verkar trivas när du redan fått nytt skott! Angående löjtnantshjärtat som inte vill... flytta det till annan plats, den tycker nog inte om den placering du gett den. Har hänt förr att växterna lever upp om de placeras om. Kanske värt att prova? De är ju så vackra!
Här har sommaren kommit de två senaste dagarna, 22 grader och strålande sol. Idag mulet men jag tackar för de dagar som varit, balkongen börjar arta sig och jag har njutit allt vad jag orkar med bokläsning, fika och mat där. Nu har jag förstått att det ska regna i veckan men det behövs verkligen.
Allan Schulmans Bränn alla mina brev tyckte jag också mycket om. Jag hade haft en förutfattad mening om hans författarskap som jag snabbt reviderade... han berättar så gripande om släktens mörka hemligheter. Det finns böcker som är svåra att lägga ifrån sig.

Önskar dig en fin helg trots blåsten!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Vackra bilder och ett bra boktips! Bästa! Ska läsa den...
Ha en fortsatt mysig helg :)
Kram Titti