onsdag 22 maj 2019

Min dag, syréner och försommarstädning

 
 På min alldeles egna dag har jag plockat in syréner, som nu börjat slå ut...

 
 ...de skiftar från dag till dag, för det går snabbt med blomningen både inne och ute. Allt går så snabbt nu sedan värmen kom.

Det är verkligen en ynnest att allt är så vackert och doftande på min dag och jag är uppfylld av tacksamhet att jag fick vara med ännu ett år.

 
På torpet slog dillpionen ut, även om den fått lite regn på sej efter helgen här.
 
 Det grönskar och växer som attan och snart är det dags för gräsklippning igen.
Den ganska nya salixträdet verkar klarat förra sommarens torka, med nöd och näppe. Många torra kvistar är det, men det grönskar ändå lite här och där. Äppelblommorna har börjat snöa.

 
Inne i torpstugan har jag försommarstädat, som sig bör och det känns jätteskönt. Några få åtaganden kvar i min kör, sen kommer jag att flytta in för sommaren.

Jag kommer inte att fira dagen just idag utan väntar med det lite. En liten försommarfest blir det framöver med vännerna. Just idag väntar ett styrelsemöte i min kör och kanske hinner jag ett besök på handelsträdgården

Njut av de ljuvliga majdagarna!

5 kommentarer:

Annica sa...

En stor grattiskram på Din dag! Njut av din härliga torpträdgård, solen, äppelblommen och fågelkvitter! Njutbart att fylla år denna tid på året!

Kram
Annica

Solstrimmor sa...

Åhh, ha en fin dag i skönaste maj, du blir säkert rejält firad senare! Grattis till ännu ett klokår. Njut nu av både syrendoft och ajax!

Solkramar från Eva-Mari

Monica sa...

Stort Grattis ännu en gång (har mailat också...) på deín alldeles egna dag! Ett privilegium att fylla år när det är som vackrast i vår natur!
Hoppas att du får en lugn och skön dag och en trevligt fest så småningom! Jag håller också på att planera ett kalas, både maken och jag fyller ju år i maj, och sen har vi bröllopsdag (55år!!!) och så är det Mors dag. Så vi slår ihop allt och har ett kalas på söndag. Hoppas på fint väder, idag har vi mulet och blåsigt och bara 15 grader!
Stor födelsedagskram!
Monica

pelargon sa...

GRATTIS så här en dag för sent!!!
Det är en fin månad att fylla år i.Något nytt i växtligheten varje dag. Allt går väldigt fort just nu.Idag har vi lagomväder +16 och växlande molnighet.Igår gick det knappt att andas.+29,9 i skuggan på em.Åska och regn på sina håll.Men här kom det bara några droppar och åskan hördes på avstånd.
Imorgon blir det lite firande här. Då är det min dag.
Ha en fortsatt skön majvecka!
Kram Margareta

Christina Mari sa...

Gratulerer med overstått!
For noen nydelig blomster,det går så fort altså. Kan man bare stoppe tiden litt ?
Ha en fin fredag.
Klem C