fredag 15 november 2019

Mitt i dimmiga november


Dimman ligger tät här om morgnar och kvällar. Så här såg det ut i morse. Man kan väl konstatera att november håller stilen. Här syns också mitt Elefantöra som växer på höjden och har fått nya små telningar igen. Verkligen en tacksam växt.



Ett härligt "skogsbad" blev det idag medan det var som ljusast. Det blev både lite granris och mossa.



Tre hyacinter, de första för i år. Nyinköpta zinklådan med mossan blev precis som jag tänkt mej. Idag var det riktigt skönt ute med flera plusgrader ute på balkongen. 


Här får lådan stå tills adventsljusstaken kommer fram. En trästjärna fick också titta fram. Lite julinspiration så här i mitten av november.
I helgen här det julmarknad hos Violas Romantiska ting och säkert kommer jag att få se många julprylar där och kanske bli lite inspirerad också. Ännu känns ändå julen långt borta. Kanske är det snön som fattas. Vi hade vår första snö i måndags, men den försvann snabbt, bara ett tunt lager. Vi får försöka härda ut i mörkret och veta att om en dryg månad vänder det! 

Önskar er en fin och skön helg!

5 kommentarer:

Monica sa...

Här har det också varit grått idag, men inte fullt så dimmigt som hos er! Så fint du redan har gjort med hyacinter i zink-krukan! Jag hade en sådan ute i somras med tre små krukor i och när jag skulle kasta ut krukorna, var zink-lådan full med tvestjärtar...��
Så jag slängde den! Dumt, jag kunde ju haft den inne...
Nu hoppas vi på en soligare helg! Kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Älskar din zinklåda med hyacinter i! Nu börjar roliga tiden när man kan låta sin ´´´´´kreativitet blomma ut. Det mesta vi behöver finns i naturen och är gratis. Gillar det!
Idag ska jag hämta ner min adventskartong från vinden. Behöver sätta upp lite fler ljusslingor i mörkaste tiden för nu har snön som var så vacker försvunnnit-----------'' helt efter en hel veckas plusgrader. Ifall du undrar så har Iris varit med och tassat till den här kommentaren.

Önskar dig en fin lördag!
Kramar från Eva-Mari och Iris

Bettys beundran sa...

Fina inköp som nu pryder ditt hem. Håller med om att det är inte så många nya julpynt som behövs. Tycker det är kärt att ta fram de man har som också har en historia.

Inger sa...

Hvordan får du til/steller du Elefantøre for at det trives og vokser så fint. Hilsen Inger

HWIT BLOGG sa...

Grått grått grått här också...solen har åkt på semester tydligen, tagit en timeout! Nåja, lite sköna planteringar förgyller vardagen, fint du har gjort det :)
Varm kram från Titti