torsdag 7 november 2019

En föraning...


 ...om kommande tider blev det just idag. 



Butiken här i byn "Romantiska ting" hade kunddag. Öppet och pyntat med en tydlig tyngdpunkt på just julen.



 Utanför fanns mycket att inspireras av. Inne i butiken blev jag så betagen att jag glömde kameran helt! Många fina julpynt fanns det! Nu är jag ju inte så mycket för att pynta men en och annan sak fanns ju som ändå jag fann intressant och fin. 



En jättestor halmstjärna täcker nästan hela mitt balkongdörrfönster. Den fick såklart följa med hem! 



Ett kuddfodral fick pryda sin plats i soffan bredvid det andra nya, enfärgade som jag ju visat tidigare! Det är färg som gäller nu och så inspirerande med alla färger man kan kombinera. Värmande! 

November pinnar på och det går snabbare och snabbare. Vi har fortfarande riktigt kyligt och frostigt och minusgrader både dag och natt. Nu dröjer det nog inte länge förrän snön singlar ner.

Jag tänder ljus och myser och njuter av tiden, och konstaterar att november nog inte är så pjåkig ändå, trots mörker och kyla! 

Ha det gott och njut i mörkret och ljusen som glimmar! 

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh, så snygg din nya kudde är och så fint den passar till den andra nya! Visst är det härligt med lite varma höstfärger nu när mörkret är över oss!
Halmstjärnan var också jättefin, vilket jobb att göra en sådan...
Ja, nu börjar det julpyntas lite överallt, vår blomsterbutik/plantskola har öppnat sin enorma julutställning, men vi vänta med att gå och titta tills i december. Lite tidigt att komma i julstämning nu, vi ska först äta gås!
Ha det så bra, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Livsfarligt att gå till ett sånt ställe! Duktigt att du kunde hålla dig till bara två saker. Stjärnan är verkligen vacker, för att inte tala om kudden... perfekt i din soffa!
Idag har det kommit lite snö, den första, och det ska tydligen komma mer under helgen. Jag gillar den.

Ha en fin helg.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Härligt med julig inspiration! Dåligt med såna butiker här på ön...
Snygg kudde! Ha nu en mysig helg Lisa :)
Kram Titti

Annica sa...

Härligt med fint gediget julpynt, inte det plastigt grälliga...
Din kudde är fantastisk, mina favoritfärger!

Njut av november, för snart är det advent!
Kram Annica