fredag 24 januari 2020

Ett dygn av gemenskap


Det står nya tulpaner på mitt köksbord. Underbart vackra är de och är en påminnelse om dygnet som just gick.


Igår kom mina kära ungdomsväninnor hit. Det är första gången vi ses efter avskedet av den fjärde väninnan som inte finns med oss längre. Det kändes märkligt och vi tände ljus för henne och mindes våra härliga stunder. En ofattbar saknad, men ändå så fint att vi ändå ses och pratar och skrattar som förr.
Vi hade en helkväll med god mat och gott att dricka. 
De fick sova i min braiga bäddsoffa. Sen blev det en mycket låååång frukost innan de for hem igen. Ett härligt dygn!

Innan eftermiddagen övergick i kväll tittade solen in - äntligen!

Många soliga dagar har vi och det verkar inte vara någon snö i sikte nu heller. Jag vet inte om jag tycker att det är skönt...bekvämt är det i all fall, men det känns ju inte som vinter.

Önskar er en fin fredagskväll och helg!

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Att ha väninnor att träffa berikar livet. Det är värt så mycket att kunna prata och skratta och minnas... och sörja den som saknas. Underbart med en braig bäddsoffa! Jag har haft funderingar på en jag också men det har bara blivit en tanke. Mina väninnor får vackert gå hem och sova i sina egna sängar eftersom de bor nästgårds allihop. Min stockholmsväninna får vackert sova i en extrasäng som kånkas ner från vinden de gånger hon kommer hit. Hon klagar inte.

Hoppas du får en fin helg. Kanske blir det torpet?
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Åh, så fint, att ni har träffats igen efter den senaste gången, som måste ha varit svår för er alla. Vilket tomrum de lämnar efter sig, ens nära och kära, som försvinner.
Kan förstå att det blev både en känslosam men också rolig kväll för er! Och en underbar bukett fick du, har aldrig sett de färgerna på tulpaner tidigare - jätteläckert!
Ha en skön weekend, kram från mig!
Monica

Margareta sa...

Så mysigt det låter med väninneträff. Tungt när någon fattas,men fint att minnas och fortsätta....Härlig tulpanbukett!
Och vintern är underlig. Här är det mest gråa moln och milt,men någon soldag har det varit.Nog undrar man om det blir nån kyla.På tisdag ska det grävas här,för ihopkoppling av ny brunn till befintliga ledningar.Så jag har ju hoppats att det inte skulle bli varken tjäle eller snö,innan detta är gjort.
Iallafall,så blir dagarna ljusare och längre för varje dag som går.

Ha en fin slutet på januarivecka!
Kram Margareta