tisdag 1 december 2020

December


Första advent har passerat och det gjorde den ganska så obemärkt i år. Om man ville höra adventssångerna fick man leta på nätet efter tidigare inspelningar, för någon adventssång bjöds det inte på någonstans denna dystra tid.  

Jag tände i alla fall mitt första ljus och kände ändå en viss stämning. Ute var det ändå lite frostigt och det gjorde sitt till.



En promenad i min skog, för det blir många sådana nu. En dag i veckan när det både var frost och sol. Otroligt vackert och sagolikt var det. Uppe i skogen finns ett kärr med tillhörande grillplats, som för tillfället var tom på människor. Här hade isen lagt sej. 



 Ovan, en annan solig dag i skogen. Denna skog är så otroligt vacker och jag går i stort sett varje dag. Extra härligt när det är sol. Här var det dock ingen frost, men så betagande vackert.

Vi är inne i december och nu kan vi börja räkna ner tills det vänder igen. Så härligt när ljuset återvänder.

Ha en fin fortsättning på första decemberveckan!


4 kommentarer:

Monica sa...

Tänk, så vacker natur du har nära dig! Det är nog inte många, som bor i en lägenhet och har tillgång till en så vacker skog! Och som dessutom ger mycket svamp! Idealiskt!
Nu är det verkligen korta dagar, så man är glad för alla ljus, som lyser nu i advent. men nu är det mindre än 3 veckor tills det vänder och blir ljusare igen!
Kramar, Monica!

Solstrimmor sa...

Otroligt vacker bild från kärret i din skog, rent av magisk! Ja nog är skogen en plats att andas ut i. Jag har en bit att gå för att komma till min skog så den här tiden blir det inte så ofta. Njuter av din!
Nej, adventsånger har jag inte hört en enda i år. Konstigt att inte SVT har nån sorts tilldragelse att visa, det måste finnas många att reprisera kan man tycka. Att leta fram nåt själv från play är för krångligt, i alla fall om man frågar mig. Man kan, men tar sig inte för.
Idag är det frost här och vitt överallt och jag tror det singlar ner en och annan snöflinga också. Bra, jag vill ha snö på vintern, jag som inte behöver skotta! Nu njuter vi av den fina adventstiden.

Allt gott till dig!
Kramar från Eva-Mari

Evas Pyssel sa...

Ja visst är det en märklig tid, bisarr. Det är ju nu man skulle varit igång med allt julpyssel med familjen och vännerna. Och när du säger det, jag har heller inte hört några adventsånger. bedrövligt. När jag jobbade var detta en tid full av sång, julspel och julpynt med glada skolbarn.
Nu ska jag genast plocka fram alla mina julCD och dra igång julmusik här i alla fall. Det blir Magnus Carlssons fina röst först på plan.
Ha en fin advent önskar Eva

HWIT BLOGG sa...

Märkliga tider råder! Aldrig har väl naturen varit så viktig...vilka sköna bilder du bjuder på Lisa!! Tyvärr har vi ju inte så mycket skog på Öland ha ha...här får man gå över blåsiga ängar och på grusvägar!
Önskar dig en glad 2:a advent :)
Kram Titti