måndag 7 december 2020

Julpyntet


Nästan lite julottestämning i denna bild. För några år sedan när det var snö på torpet. Samma ljusstake står där även i år, men detta år råder enbart gråväder och ovanligt varm december. 



Jag försöker ändå skapa lite julstämning utanför min dörr och hoppas på att sakerna får vara i fred i år...



Förra årets granrisruska blev stulen, med både keramikänglar och rostiga bjällror. Nu får det bli en lightvariant med några kottar och ett tovat hjärta. Så trist att det ska behöva hända. 



Trots mörker och gråhet har min Amaryllis vecklat ut klockorna och det blir hela fem stycken på en stängel! Vilken otrolig blomma! 

Just nu har jag paus från tvättstugan och väntar på att tvätten ska bli klar - vardagssyssla där det nästan känns som vanligt. 

I förra inlägget visade jag en solig skog, men nu är locket på och det verkar vara så en tid framöver. Jag småpysslar med lite allt möjligt, men saknar nog mest ljuset just nu. 

Ha det så bra som det bara går!

4 kommentarer:

Bettys beundran sa...

Du har lyckats ska pa julstämning med de vackra dekorationerna. Får hoppas att ingen tar din dörrdekoration i år. Visst man blir ledsen men det var säkert någon som inte kunde skapa sitt eget. Ha det fint.

Monica sa...

Så ofattbart att någon stjäl julprydnader! Pyntar de själv hemma hos sig med stulna saker? Sorgligt!
Fint ser det i alla fall ut hos dig!
Väldigt vacker bild med den vackra ljusstaken mot vinterlandskapet!
Vi fick en jättestor julgrupp från yngsta dottern på Älgö idag och där var 4 st amaryllis, som ska slå ut! Lycka!
Må så gott, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Vilken stämningsfull bild på fina ljusstaken i torpfönstret, tänk vad snö kan bidra! Minns inte att det varit såhär grått nånsin i december tidigare. Vädret har också fått en släng av pandemin verkar det som. Vi får pynta inne och ute så gott det går. Tänk att ur en amaryllisknopp kan så många klockor springa ut! Har också en som strax ska öppna sig. Den är köpt som vit men jag ser att den blir mörkröd.
Minns förra årets tjyveri från din dörr, ja, hoppas du får ha ditt pynt ifred i år!

Önskar dig en fin dag, trots vädret utanför dina fönster.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Att någon bara har mage att stjäla julpynt från en dörr!! Man dånar!! Nåja det finns folk till det mesta, morr!

Ja här ligger dimman tät och var är julfeelingen?? Jag småpysslar också inne. Städar och rensar.
KRAM från ett trist Öland & Titti