onsdag 30 december 2020

Snart nytt år och skogsfika


Min andra Amaryllis har slagit ut och denna håller måttet. Jag ville verkligen ha en ljus med strimmor och det blir hela tre klockor, samt en extra stängel i krukan.



Som kontrast hämtade jag några lärkgrenar från skogen, de är så vackra!  

Vädret har verkligen växlat denna dag, som började med ösregn, sedan snö (!), samt uppehåll och man kunde ana solen i de tunnare molnen. 

Annars är detta "vinterväder" riktigt bedrövligt - mörker, blåst, regn och ett par plusgrader och knappt dagsljus på dagarna. Men det har vänt och vi går ju ändå mot ljusare tider. 



I lördags hade vi "skogsfika" i min skog. Det finns en liten rastplats vid ett kärr  i skogen där vi träffades med julduk och allt. Så upplyftande att få prata lite med vännerna över en kopp kaffe! Lite ruggigt, men härligt ändå. 

Näst sista dagen på detta märkliga år och nu får vi önska och hoppas att alltsammans vänder till det bättre. 

Tack raraste bloggvänner för fina och positiva kommentarer här under året som gick! 

Jag önskar alla ett GOTT NYTT betydligt ljusare ÅR 2021! 
 

3 kommentarer:

Monica sa...

Vilken jättefin amaryllis! Riktigt ljuvlig i färgen!
Typiskt dig, att kunna se det vackra i kala lärk-kvistar! Ja, jag ser det ju också när du visar det, men jag hade aldrig kommit på tanken om jag såg dem i naturen...
Fika utomhus, det hade man aldrig gjort, om det varit ett "normalt" år. Men så trevligt det är, även om det är lite kallt. Vi kanske får lite nya vanor när den här coronapandemin är över?
Stort tack Lisa, för alla blogginlägg, Instagraminlägg och kommentarer i min blogg under 2020! De gläder mig så mycket!
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Skogsfika lät som ett väldigt trevligt sätt att träffas på. Vi får väl kalla vårt parkfika då! Men i år tänker vi skapa en ny tradition genom att träffas i parken på nyårsdagen och fira in det nya året. Det gamla vill vi bara glömma med två närstående som gått bort.
Underbart med lärkkvistar, har glömt hur grafiskt vackra de är. Och amaryllisen är fantastiskt vacker och symboliserar det kommande fräscha året perfekt.

Tack för i år rara bloggvän! Vi träffs nästa år!
Nyårskramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Hoppas du får det finaste av alla år! Nu tar vi nya tag :)
Kram från Titti