måndag 21 december 2020

En lugn julvecka


Julveckan har börjat och just idag kom ett blombud med denna härliga bukett, som var från min kära Damkör! Så jätterart av dem och jag blev nästan rörd till tårar. Jag brukar ju alltid får en fin bukett efter vår julkonsert, och i år har jag i alla fall deras omtanke och en vacker bukett! Så glad och överraskad jag blev!


Fjärde advent har passerat och jag tar det lugnare än nånsin. Det blir ju inget större firande för min del, men något mera kommer jag nog att handla. 



Igår firade jag advent hos goda vänner med utefika. Så välkommet och härligt ändå att kunna träffas i deras fina trädgård.



 Där var både värmande brasa och glögg! En innehållsrik söndagseftermiddag, även om själva julstämningen kanske inte var så påtaglig, med alla gröna gräsmattor. 

Jag har nog sällan upplevt en lugnare december och det fortsätter och lite, lite njuter jag av det också!

Ha en fin start på julveckan!

5 kommentarer:

Mia Coman sa...

Draga mea,
Sarbatori cu sanatate si veselie, va doresc.
Sunt minunate florile tale, la fel de frumos e si pe terasa la tine!
Imbratisari,
Mia

Monica sa...

Så många nya, trevliga sätt att umgås på, det har kommit till denna isoleringstid! Vi kanske får lite nya vanor, som sitter i även efter att detta har tagit slut?
Det blir nog en väldigt lugn jul för väldigt många i år. Vi firade ju för en gångs skull jul med hela vår familj=18 st, i fjor; det är precis som det var någon mening med det...

Vilken jättefin bukett du fick av din Damkör! Dom saknar dig verkligen! Och du saknar dem och sjungandet, förstår jag!
Må så gott och en riktigt GOD JUL önskar jag dig, om vi inte hörs innan dess!
Stora julkramen, Monica

M/S Design sa...

Mysigt ställe att adventsfika på!
Tacksam för att man har trädgård i dessa tider, något att glädjas över och tänka framåt.
Har väl aldrig sett så många trädgårdsprogram som i år och fått massa inspiration.
Hoppas vi får se mer av solen som gör så mycket för humöret.
Önskar dej en riktigt god jul
Mariana

Solstrimmor sa...

Underbar bukett! Hoppas du kan njuta av den länge. Idag lyser solen ÄNTLIGEN här. Första soldagen i december! Har varit ute på långpromenad och tankat solsken. Så härligt!
Nej, julen blir annorlunda i år. Vi ska träffas i parken och byta julklappar sen går var och en hem till sitt. Det kommer att bli bra det också... många traditioner bryts. Kanske både på gott och ont? Många får nog en vilsammare julhelg.

Ha det bra dan före dan!
Kramar från Eva-Mari

Filonico sa...

Posto molto bello ed anche accogliente, atmosfera di inverno riscaldato dal fuoco.
Lina