torsdag 11 februari 2021

Vårvintertecken och paket


Ännu en vinterdag med gnistrande snö och sol ute. Tulpanerna är nya för dagen och jag hoppas att de slår ut. 

Just idag glimtade solen in i mitt vardagsrum för första gången i år. En smaaaal strimma, men så härligt och nästan som ett tidigt vårtecken.



Idag hämtade jag mina beställda kuddtyger från Afroart. Jag hade beställt i vanlig ordning, men paketet skulle hämtas i  Söderköping - 4 mil för att hämta ett paket, som gott kunde fått plats i min postlåda! Tänk, när vi hade vanliga postkontor! Suck! Nåja, nu är det bara att börja sy! 


 Ännu ett litet vårtecken - pelargonerna på torpet är nerklippta och vattnade. De har fått komma ut ur duschen och får nu se solen genom köksfönstret.

Drömvintervädret fortsätter och solen lyser och kylan håller i sej. Vi har omkring -10 grader även under dagtid. Helt fantastiskt vinterväder med lagom mycket snö. 

Pandemieländet verkar  också fortsätta och det är ingen hejd på mutationerna och vaccinet som krånglar!  Det är bara att hålla sej undan, hålla ut och försöka glädjas åt det som är - solen och den vackra vintern!

Håll ut kära ni!

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja kallt och snöigt här också...ISHALT på vägarna! Höll på att dratta bakåt igår! Jättefina kuddfodral du beställt, trist att behöva åka så långt för att hämta dom...ja posten är inte posten längre.
Ha en fortsatt fin vecka och njut av varenda solstråle :)
Kram från ett vintrigt Öland & Titti

Monica sa...

Jag minns, att du brukar skriva om när solstrålarna når in i ditt vardagsrum - vilket bra för-vårtecken!
Så det ska bli nya kuddtyger i soffan? Hoppas att du behåller den orange, den bryter så fint mot både vägg och soffa!Jättefina tyger! Men SÅ jobbigt att behöva köra 4 mil för att hämta dem!
Ett vårtecken är ju också att du klippt ner dina pelargoner! Ja, det är väl snart dags att klippa=såga ner våra änglatrumpeter. Man har liksom inte tänkt på det när snön ligger vit utanför!
Ja, hur det blir med vaccineringen vete gudarna, det krånglar...
Må så gott, kram, Monica

Solstrimmor sa...

Så konstigt att jag ibland inte får upp dina inlägg i min läslista? Har märkt att det händer med andra också. Och ibland hamnar vissa blogginlägg överst flera gånger... hm.
Så spännande tyger, helt i min smak! Får vi se när syningen är klar? Jag är så sysugen nu, det går i skov, kanske våren i fjärran har ett finger med i det hela också?
Väntar att mina pellisar ska komma från sitt vinteride. Dina är redan på gång ser jag. Längtar så efter att få lite jord under naglarna.

Hoppas du får en ny fin solig vintervecka.
Kramar från Eva-Mari