onsdag 7 april 2021

April, april...

Växlande väder varje gång man tittar ut - ibland sol, ibland, regn och ibland snö! Det är väl aprilväder om något! 

Vitsippor, scilla och ...


...violer frodas ändå i trädgården och är förmodligen härdade av kyla och snö. Vackert är det ändå med dessa mattor av blåa, doftande violer lite här och där i trädgården.


Potatisen ligger på groning i kökssoffan, precis som vanligt varje vår.


Hemma i lägenheten blommar min Saintpaulia nästan lite vulgärt. Det är ju en hängsort och det märks ju.

Påsken har passerat och det blev några gäster i trädgården på torpet när vi lyckades pricka in lite sol ändå. Annars går dagarna och jag märker att jag väntar på den där vårvärmen, som gör att man bara vill vara ute hela dagarna. Det är så mycket jag vill fixa med i trädgården nu. 

Nåväl, det är bara att vänta in som så mycket annat numera. På tisdag får jag i alla fall första vaccinsprutan och imorron åker sommardäcken på.  

Sköt om er och ha det gott!
 

3 kommentarer:

Monica sa...

SÅ skönt att du äntligen ska får den första vaccinationssprutan! Vet du vilken sort det blir?
Vi fick Pfizer-Biontechs och har inte fått några biverkningar alls.
Jättefint med alla violerna i din trädgård! Och din lilla häng-paulia är ju för söt!
Lite kyligt här också, men idag har vi haft sol och 10 plusgrader, så idag blev det lite trädgårdsarbete -nu är all rabatter gödslade!
Ha det så bra, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Vår i ett nötskal hos dig. Bara solen och värmen saknas... i alla fall hos mig. Men sol i sinnet har jag efter att ha fått min första spruta igår... hurra! Känns inget alls och är bara lite öm i muskeln idag. Så tacksam!
Tänk att du har din hängsaintpaulia kvar än! Den är verkligen söt och trivs uppenbarligen hos dig.

Må gott.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja nog är det aprilväder alltid, så mycket fins som blommar hos dig och den där häng saintpauilan är ju HELT fantastisk!!!! En sån måste jag leta efter...
Önskar dig en fortsatt fin och glad söndag.
Vårkram från Titti