tisdag 17 augusti 2021

Höstvindar?


Lite höstlikt har det känts på sistone med regnskurar, blåst och låga temperaturer och fortfarande skönt tycker jag. Plommonen börjar mogna och de är såååå otroligt goda!  Jag plockar med mej lite varje gång jag är på torpet. 



En liten tur i skogen och ännu en gång hittade jag kantareller och denna gång inte lika torra. Ljuvliga smaker! 



Murgrönsviolen får stå på bänken, det blir för soligt för den att hänga. Denna måste jag bara slänga när den riktiga hösten kommer, jag har inte plats att förvara den, men åh, så jag har njutit av den!

Annars är sjukan på bättringsvägen även om själva flåset är dåligt och hostan jobbig. Jag ringde vårdcentralen och de skickade mej direkt på covid-test, som visade negativt, men jag vet inte jag. VAD är det i så fall jag har fått? Kanske jag väntade för länge med testet? Nåja, hoppas bara att jag blir helt återställd snart, men helt klart väldigt nedsatt just nu. Jag tar det lugnt och blundar för allt som behöver göras på torpet. 

Njut av augustidagarna!
 

3 kommentarer:

Monica sa...

Konstigt att det inte var cocid du har; det lät ju verkligen så! Men huvudsaken är ju att du blir frisk igen, det har varit - och är - segt det förstår jag. Jobbigt att ha svårt att andas, man blir ju rädd!
Det låter i alla fall härligt både med plommon och kantareller! Här gläds jag åt mina tomater, som mognar efter hand! Men kantareller har vi inga.
(Såg i affären idag: 349 kr/kg!)
Murgrönsviolen är ju otroligt fin, synd om du behöver kasta den! Kan man inte klippa ner den lite och ha inne över vintern?
Ha det gott och krya på dig!
Kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Jösses vilken Murgrönsviol!!! Hur gör du??? Kan du inte klippa ner den och spara den till nästa år?

Skönt att det inte är covid du har. Men ändå... mystiskt att det aldrig slutar. Och tänk inte alltför mycket på det du inte hunnit, ät ett plommon och tänk på allt du faktiskt gjort! Och skogen med alla kantareller är ju riktigt läkande och bra för själen... och därmed kroppen.

Ta hand om dig, kära du!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Himmel vilken murgrönsviol! Wow! Kan du inte förvara den i något skrymsle? Testa! Ja detta med förkylning och corona, influensa och allt...man blir ju helt snurrig! Jag står och sover efter vaccin 2! Trött trött trött. Obehagligt trött. Vila och ta det lugnt nu...
Kram från Titti