lördag 4 december 2021

Utepyntet


På min ytterdörr hänger det enda röda jag har till julen. Favoritruskan blev ju stulen för två år sedan och den hade rostiga små bjällror och små vita keramikänglar. Detta får bli något slags "istället för".



Så här får det bli utanför min ytterdörr i år och jag har ju hela tiden händelsen i bakhuvudet - att någon går och stjäl julsaker utanför folks dörrar. När man varit med om något sådant sitter det i och tar lite bort glädjen att pynta.


Ett par gamla skridskor får hänga som prydnad.

I den lilla talltoppen sitter tre domherrar.

Just hemkommen från skogspromenaden med lite blåbärsris, som ju också hör vintern till för mej.

Imorgon är det andra advent och vi har fått både snö och kyla. Det känns verkligen riktigt vintrigt. Brrr, så kallt det var på promenaden.

Tredje sprutan är tagen och jag blev inte sjuk, bara lite öm i armen, så nu är jag väl så skyddad det går att bli.

Ha en fortsatt fin adventshelg!

2 kommentarer:

Monica sa...

Så mysigt du har det utanför din ytterdörr! Otroligt, att någon stjäl julpynt!!! Kan man ha någon glädje av ett julpynt man stulit??? Det kan jag inte förstå. Men man kanske stjäl en massa på olika ställen och säljer? Tveksam inkomstkälla...
Jag tycker i alla fall, att du har en jättefin granruska på ytterdörren! Att dekorera med två tallkottar i ett rött band - så genialiskt enkelt och snyggt! Det märks att du är en konstnärssjäl - själv skulle jag aldrig kommit på det.
Ha en fin andra advents-helg, kramar, Monica

Solstrimmor sa...

Jag tycker att du har pyntat så fint utanför din dörr trots att du haft tjyvar på besök tidigare. Men tänk om någon norpar skridskorna? Hoppas de klåfingriga flyttat så du får ha allt ifred.

Ingen snö här än att tala om, för 2 cm kallar jag inte snö. Men kallt har vi och tur att julmarknaden i morgon är i bystugan. Ska bli så kul!

Jag kände inget av sprutan denna gång heller. Fastän vi nu är fullvaccinerade så får vi hålla avstånd och det svåraste av allt... inte kramas.

Ha det gott.
Kramar från Eva-Mari